Gå til innhold

regnklær


Gjest Hellokitty03+09+13+13

Anbefalte innlegg

Gjest Hellokitty03+09+13+13

er reflex hel regndress dårlig? har kjøpt denne til minstemann og har den i bhg. har også ett 2 delt regntøy hengende i bhg og det er kun det de bruker på han. trodde en hel regndress var bedre og bruke for en 2 åring enn 2 delt regndress. ikke bruker de støvler på han heller. kun vinterskoene. bor på vestlandet så syns dette virker rart. hva bruker dere på deres små i bhg nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den hele regndressen puster ikke. I todelt regntøy så kommer det jo litt luft inn likevel, det gjør det ikke i heldressen. Så resultatet kan fort bli at barnet blir våt av svette istedet for av regnet. Så er nok derfor de ikke bruker den.

Men kan være praktisk for barn som bader i dammer og gjørme, og hvor jakken fort sklir opp.

 

Når det gjelder skoene så antar jeg det er goretex e.l? De skal jo være vanntette, de puster bedre enn støvler og sitter veldig mye bedre på foten. Spesielt de minste barna kan litt problemer med støvler. Så jeg synes ikke det er så rart at de velger som de gjør. Støvlene kommer nok i bruk utover våren.

Bor også på vestlandet, mye vått og regn og jeg har bedt barnehagen bruke støvler minimalt. Foretrekker at det blir brukt goretex sko. De er stort sett aldri våte, og blir de det så hadde de mest sannsynlig blitt det i støvler også (vannet kommer inn ovenfra).

 

Synes det høres ut som de voksne i barnehagen din er flinke med påkledning jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hellokitty03+09+13+13

syns bare d virker litt rart for d er kun min unge di kler slik. de andre barna springer rundt i regndresser og støvler, men det er sikkert pga at de ikke har annet med seg da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...