Gå til innhold

Hvordan får jeg babyen min til å gulpe mindre??


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Babyen min på 7 mnd gulper hele tiden. Mellom hvert måltid kan han gulpe mellom 5-10 ganger, og han får 4 måltider til dagen. Han spiser ikke for mye, og vi prøve rå ta det rolig rett etter at han har spist (litt vanskelig av og til siden han er en veldig aktiv gutt), likevel gulper han konstant. Alle klærne jeg kjøper til han blir ødelagt for flekkene vil ikke bort selv om jeg bruker flekkfjerner og hele pakka. Er kjempe lei av å kjøpe nye klær til han hele tiden, når han bare får brukt de en gang. Er ikke så veldig fint med store oransje flekker.

 

Han legger på seg fint selv om han gulper såpass mye. Litt rart det også siden han stopper å spise når han er mett, og gråter etter mer om han ikke er mett. Han spiser altså ikke for mye. Får 200 ml mme om morningen, en halv skive og fruktmos til lunsj, et middagsglass til middag og en liten porsjon grøt til kvelds. Han får vann til alle måltidene.

 

Noen som vet om det er noe jeg kan gjøre for å få han til å gulpe mindre? Er sikkert ikke så veldig behagelig for han heller å gulpe så mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har hatt to sånne gulpebabyer og det var helt forferdelig mens det sto på. Jeg var virkelig fortvilet, det var så mye! Men legen sa at det nesten alltid går seg til i løpet av første leveår, derfor gjør de lite og ingenting før barnet er et år. Det pleier jo roe seg når de begynner med fast føde, men jeg syntes det gikk sakte.

Men altså, det gikk seg til til slutt og begge virker normale idag. Du får fortsette å nevne det til lege og helsesøster, men tviler som sagt på at det er noe å gjøre med det foreløpig, spesielt siden han legger fint på seg.

Vet hvordan du har det, så klem til deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tantebarnet mitt hadde det, men han gikk ned mye i vekt...? Sønnen min gjør ikke det, selv om han gulper hele tiden.

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh det er så kjedelig med barn som gulper!!

Jeg fikk hele tiden beskjed om at det går over da og går over da. 2 års alderen gulpa han siste gangen, og det siste halve året da mindre og mindre.

Skriver litt tips som jeg plukket opp og fant ut etterhvert i løpet av de to åra.

 

Jeg var forsiktig med melkeprodukter.

Flere små måltider istede for store.

Lite væske av gangen.

Satt bokoverlent i vippestol, mens vi enten så litt barnetv, leste en bok, eller så på mamma som tok ut av oppvaskmaskin. Mens han satt der hadde han en stor smekke eller gulpeklut på seg.

Spise rolig (så rolig som mulig)

Fruktmos ga jeg opp etterhvert, tror det er noe med konsistensen der. Så han fikk rein frukt istede.

Merka også at han gulpa mindre når han fikk brødskiver enn grøt og middag, men kan jo ikke bare spise det heller.

 

Går ann å ta opp med legen og, men min erfaring er at de sier DET er normalt hvertfall fram til et år..

Snakka med helsesøster?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...