Anonym bruker Skrevet 31. mars 2011 #1 Del Skrevet 31. mars 2011 Jeg kjenner at det byr meg mer og mer imot å måtte be andre om hjelp. Jeg tror det kommer av at mange ganger når jeg har spurt så har jeg fått "nei" og for hvert "nei" blir det verre å verre. Kan jo nevne noen eksempler: Spurte foor en drøy mnd siden om ei venninne som er arbeidsledig om hun kunne hente sønnen min på sfo og følge han til byen til meg, men hun ble drittsur og sa "Nei", og dette er ikke første gang fra henne. Spør ikke henne igjen om hjelp. Spurte for et års tid siden faren min om han kunne hjelpe meg med å passe sønnen min 2-3 dager mens jeg var på en jobbkonferanse, men han kom med mange unskyldninger og sa til slutt "Nei". Spør ikke han igjen. Moren min er død og faren til sønnen må jeg nærmest tvinge til å være en uke i året sammen med sønnen sin. Bare det å måtte be om hjelp på jobben begynner å ta på nå, de fleste der er så "opptatt" at "nei" er et ganske vanlig svar og med alt det andre makter jeg bare ikke å mase mer. Jeg spurte et par foreldre i dag om sønnen min kunne sitte på til turnering på søndag og igjen fikk jeg "nei", noen hadde full bil mens andre skulle ikke kjøre selv. Jeg har ikke bil så da får vi heller ta 3 timers reisetid med kollektiv. Jeg har så utrolig lyst til å flytte til et land hvor folk er mer hjelpsom, hvor man ikke sier nei med en gang. Det er bare blitt så tungt å spørre, selv sier jeg ja så langt jeg kan.....er det virkelig helt feil? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2011 #2 Del Skrevet 31. mars 2011 Du kan jo ikke slutte å spørre etter bare å spørre en gang. Alle har jo egne planer og det er jo ikke noe galt i å si nei en gang. Om du har spurt på litt kort varsel så blir det jo ikke så lett å få til om de allerede har lagd planer. Jeg forstår at det kan være vanskelig om du ikke får støtte noen gang, men du kan ikke forvente at det skal passe for andre med en gang du spør. Jeg hadde fortsatt og spørre og om jeg hadde fått nei flere ganger hadde jeg spurt om det var noen spesiell grunn til det og om de synes jeg stille høye krav. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2011 #3 Del Skrevet 31. mars 2011 Det er jeg enig i, men det har gjentatt seg gang på gang. I noen tilfeller så har opplevd at folk også har sagt ja også kommer de dagen før og sier nei. Jeg har vært alene i ganske mange år så jeg har lært meg å planlegge lang tid på forhånd. Jeg skulle egentlig ønske jeg hadde hatt utolig mye penger så kunne jeg heller ha betalt for meg og sluppet og be om hjelp en eneste gang til. Er så lei av å få nei og bli skuffet. Hilsen HI Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 1. april 2011 #4 Del Skrevet 1. april 2011 Jeg forstår godt at du blir litt motløs av å ha så lite hjelpsomme folk rundt deg. Men det er ingen løsning å flytte utenlands, du er bare uheldig å bo på et sted med (og å kjenne) så kjipe folk. ;) Som hun andre sier, du må ikke gi opp etter bare en gang. Da kan du fort bli oppfattet som litt fornærmet (selv om jeg forstår at du blir det). Men hva om du kan ta førerkort, så blir du litt mer mobil? Jeg vet det er dyrt, men du kan jo strekke det litt over tid, ta noen kjøretimer i måneden? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 2. april 2011 #5 Del Skrevet 2. april 2011 du kan jo eventuelt søke en annen alenemor her inne som er i samme situasjon,så kan dere hjelpe hverandre. Hvor bor du? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 2. april 2011 #6 Del Skrevet 2. april 2011 Jeg liker heller ikke spørre så venter i det lengste før jeg gjør det. Men får stort sett ja jeg da. Men det du kan gjøre er å finne noen som vil tjene litt ekstra penger og hjelpe til på den måten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 7. april 2011 #7 Del Skrevet 7. april 2011 Om du spør samme dag eller bare noen dager før er det ikke rart det ikke passer eller andre allerede har lagt planer. Hvor lenge har du vist om turneringen f.eks? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Singelmamma og banden Skrevet 7. april 2011 #8 Del Skrevet 7. april 2011 Min erfaring er at det er enklere å be andre i samme situasjon og stille seg disponibel til gjenytelser. Slik at man kan samarbeide. Slik sett er jeg heldig, for siden min eldste har passert 10 år blir det gjerne aktiviteter etc etter de yngste sin leggetid. Og da pleier jeg å spørre om det er greit at vi kjører til, og de henter. Da blir svaret som regel ja :-) Og selv om jeg da fyller bilen (7seter) og må ta med alle barna mine, så slipper jeg i alle fall at eldste blir utestengt pga småsøsken sine leggetider :-) En annen ting er om barnet ditt evt kan bytte på å være med en venn hjem fra skolen innimellom, og slik avlaste litt i forhold til jobb etc. Dersom du bor i Oslo vil jeg anbefale å sjekke rødhette-tilbudet til aleneforeldreforeningen.no Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå