TiNi88 Skrevet 31. mars 2011 #1 Skrevet 31. mars 2011 Kommer å trenger meg inn her noen uker for tidlig jeg Er forferdelig i tvil på om jeg vil føde på St.Olavs etter de erfaringene jeg har derifra nå.. Om dere ikke gidder å lese hele innlegget mitt lurer jeg bare på hvilke erfaringer dere har! Ble litt langt Måtte inn på føden i uke 30 på grunn av mistanke om tidlige rier. Heldigvis var dette bare smerter på grunn av en kraftig influensa, men jeg fikk jo beskjed av jordmor om å komme inn etter samtale med dem! De var faktisk forferdelig å ha med å gjøre.. Det var travelt, og det virka som jeg ikke hadde noe der å gjøre. Gynekologen var så hardhendt at jeg begynte å grine i stolen, følte meg rett og slett missbrukt :s Måtte vente mange timer på undersøkelsen på grunn av at de var kjempestressa. Dette var jo på helg, og da er de veldig underbemannet. Er redd for at det skal skje når jeg føder også da jeg har termin i påska.. Var tilbake nå på tirsdag på grunn av baby i seteleie. Dette var på poliklinikken, og de greide å glemme meg så jeg satt å ventet på lege i over to timer! Er ikke ventetiden jeg reagerte på, men at de glemte meg til tross for at jeg spurte tre ganger hvordan det lå an med undersøkelsen min. Legen innrømte at jeg var avglemt og at jordmødrene ikke hadde gitt journalen min videre til henne. Så spørsmålet mitt er: Ble dere godt tatt imot eller fikk dere sure jordmødre som egentlig ikke hadde tid til dere? Om noen har født på Levanger er jeg veldig nysgjerrig på deres erfaringer også
Gjest Skrevet 31. mars 2011 #2 Skrevet 31. mars 2011 Hei! Jeg fødte på St.Olavs, keisersnitt da, men jeg var jo på barsel der. Jeg hadde en veldig fin tid der hvertfall. Selvfølgelig kan man risikere å møte på sure og gretne jordmødre og barnepleiere, men alt i alt så hadde jeg det veldig fint der. På de 6 dagene vi var der så møtte vi bare på ei sur og skikkelig dum jordmor og det var bare den ene dagen. Ellers var de veldig hjelpsomme og snille Veldig greit at det var en jordmor pr vakt som hadde ansvar for mitt rom, så hvis jeg ringte på så visste jeg hvem som kom.
Gjest Skrevet 31. mars 2011 #3 Skrevet 31. mars 2011 Jeg har mye erfaring med St. Olavs og ingen erfaringer med Levanger når det kommer til fødsel. All erfaringen jeg har hatt med St.Olav har vært fantastisk bra. Jeg har alltid følt meg godt ivaretatt der, og kommer helt klart til å føde der neste gang også. Skikkelig kjipt at du har blitt glemt og slikt flere ganger, og skjønner du blir skeptisk av det. Men alle har forskjellige erfaringer, så det er viktig at du tar din egen beslutning på dette. Jeg har mange venninner som har født på Levanger, og de aller fleste har vært fornøyde, med visse unntak selvfølgelig. For det er jo slik overalt, at man opplever forskjellige ting. Levanger er vel kjent for bedre tid da, og de gir mer avlastning til mor de første dagene etterpå. Det får man ikke så mye av på St. Olav. Mens på St.Olav har de lystgass, noe som jeg SKAL ha ved neste fødsel. Jeg er usikker på om de har det På Levanger nå. MEn det er jo lett å sjekke. Uansett, lykke til med fødsel! Gled deg! Det kommer til å bli en fantastisk opplevelse.
Solstråle_76 Skrevet 31. mars 2011 #4 Skrevet 31. mars 2011 Så leit å høre at du har hatt så dårlig opplevelse å sykehuset. Skjønner godt at du vurderer et annet sted å føde. Jeg fødte en gutt på St.Olavs i februar og har bare gode erfaringer med de ansatte der. Jeg ble godt mottatt og fulgt opp. Da samboeren min måtte ut for å flytte bil og kjøpe mat mens jeg lå i badekaret, spurte jeg om jordmora kunne bli hos meg. Det var ikke noe problem. Da jeg gikk over på lystgass og riene eskalerte raskere enn jeg rakk å tenke og jordmora var på vei til å gå for å sjekke ei anna som var inne for å føde, skjønte hun raskt at jeg var stressa og sa hun godt kunne bli inne hos meg hele tiden. Det satte jeg stor pris på. Det kom ei til under selve fødselen, hun og veldig behagelig og rolig. Så alle tre jeg hadde kontakt med den dagen, ga meg en veldig trygt og fin opplevelse av fødselen. Håper du ikke får samme misbehandlingen om du evtuelt velger å føde på St.Olavs. Lykke til!
Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ sommerfugl Skrevet 31. mars 2011 #5 Skrevet 31. mars 2011 Jeg fødte på Levanger og var kjempe heldig med jordmødrene Fødselen varte gjennom 2 vaktskifter, så jeg hadde 3 forskjellige jordmødre som hadde ansvaret for meg + at jordmora som tok i mot meg da jeg ble født var innom en tur. Det var jo litt spesielt da, men morsomt! Er kjempefornøyd med behandlingen jeg fikk både på føden og på barsel Fikk supre jordmødre jeg da, men jeg vet at det finnes "ikke-så-supre" jordmødre der også (men de fleste er greie altså!)
369?gutt10? Skrevet 31. mars 2011 #6 Skrevet 31. mars 2011 Jeg sto faktisk mellom samme valget, og valgte St. Olavs. Var veldig mye inne der, både på observasjonen og på poliklinikken. Ble veldig godt mottatt, hvertfall de fleste gangene. Selvfølgelig møter man noen man liker og noen man ikke liker. Har også opplevd veldig mye venting på St.Olavs, det har vært vanvittig kjedelig, men men. F.eks etter en svangerskapskontroll hos legen så sendte hun meg til en sjekk på sykehuset pga noe som jeg ikke husker akkurat nå. Det tok 5 timer før jeg fikk snakke med legen og alt hun sa da var at alt så fint ut. Så mye venting der ja.. Fødsel og barselstiden var fin den og. Var innlagt i august på obsen, og da jeg ble innlagt i november for igangsetting så møtte jeg mange av de samme jordmødrene igjen. Var kjempekoselig! Hadde samme jordmor inne hos meg under hele fødselen. (Tok bare 2 og en halv time da..) Tiden på hotellet var også fin. Pratet så mye jeg ville med jordmødrene og var ikke redd for å dra i snora. Noen jordmødre likte jeg jo bedre enn andre. Var ikke mye hjelp å få hos hun som gikk nattevakt når jeg var der... Hun så ut som en zombie! Hun var svensk husker jeg, og kunne ikke hjelpe meg med NOE. Er det eneste negative som jeg kan komme på egentlig. De fleste jordmødrene var kjempehyggelige mennesker! Ønsker deg masse lykke til!
Adrianne1 Skrevet 1. april 2011 #7 Skrevet 1. april 2011 Jeg fødte på St. Olavs i januar i år. Jeg hadde to stk. negative opplevelser: Den første dreide seg om en av jordmødrene under fødselen (hadde tre stk), som det virket som var veldig imot epidural. Jeg må innrømme at jeg ikke reagerte så veldig på de negative kommentarene hennes under fødselen (var temmelig opptatt med mitt, og registrerte ikke alt rundt meg ). Men samboeren min ble oppriktig sint av enkelte av kommentarene hennes (som var av typen "ja, når du har valgt å få epidural, så kan du ikke forvente at du føler pressriene, og da må du bare finne deg i å gjøre hele jobben på egenhånd") Kan ikke si at hun virket spesielt motiverende akkurat... Men de to andre jordmødrene var supre!! Jeg hadde også bare positive opplevelser med jordmødrene på barselhotellet. Den andre negative opplevelsen gjaldt epiduralen. Ikke epiduralen i seg selv, for det var som å komme til himmelen Men fra jeg ba om epiduralen til anestesilegen kom, tok det mellom 1,5 og 2 timer. JM sa flere ganger at legen skulle komme hvert øyeblikk. Det viste seg at vi hadde blitt glemt bort i vaktskiftet... På tross av disse tingene vil jeg si at jeg sitter igjen med et positivt totalinntrykk av det å føde på St. Olavs, og jeg har ingen betenkeligheter med føde der neste gang også. Det mest positive var barselhotellet, som jeg syntes var fantastisk Herlig med eget rom med dobbeltseng, og at det bare var å dra i ei snor hvis man ønsket hjelp! Lykke til!
TiNi88 Skrevet 1. april 2011 Forfatter #8 Skrevet 1. april 2011 Tusen takk for gode svar Jeg må jo føde uansett nå, så det er godt å vite at man blir bedre tatt imot når man skal føde en når man er inne på kontroll Må få si at jeg har møtt et par veldig trivelige jordmødre på poliklinikken, så når det er noe alvorlig har jeg blitt tatt på alvor. Tror jeg kommer til å dra på det sykehuset som er nermest når fødselen starter
....... Skrevet 1. april 2011 #9 Skrevet 1. april 2011 Jeg fødte på St.Olav i september i år og både jeg og samboer er svært fornøyd!! Vi var på føden en god stund og hadde derfor mange jordmødre, og alle var fantastiske! Etter fødselen var vi på barselhotellet og det var noen gode dager. Vi fikk samlet oss og bli kjent med det nye familiemedlemmet vårt. De var flinke til å hjelpe, men samtidlig gi oss tid for oss selv. Det jeg likte svært godt var at de var opptatt av far og han fikk ta første bleieskift og første bad. Så da vi kom hjem var det en stolt far som skulle lære mor dette her! Dårlige jordmødre kan man møte over alt, hvis man er uheldig. Men de fleste er flinke! Det viktigste for meg i valget av sykehus, var at det var nært familie. Det er alltid godt! Lykke til med valget av sykehus og fødsel!
Makko med to små gutter Skrevet 1. april 2011 #10 Skrevet 1. april 2011 Jeg er ikke i tvil om at jeg hadde valgt st.olavs. Ja de har større trykk og dermed mindre tid, du kan selvfølgelig være uheldig å komme på en dag der alle andre også skal føde. Men OM noe skulle skje under fødselen har de også desidert mest kompetanse der! Har hatt to fødsler på st.olavs og er "godt fornøyd" med begge. Med førstemann sank hjerterytmen til mini og jordmor trykket på en knapp, og det bare strømmet folk inn. På under 2min var det sikkert 15stk i rommet (aner ikke hvem halvparten var!) 10min etterpå var gutten ute og i god form. Fødsel nr 2 gikk fort og effektivt, jordmor var aldri ute av rommet før babyen kom. Også fødsel nr 1 virket det som begge jm (gikk over to skift) hadde god tid til å ta seg av meg. Hun første jobbet til og med overtid for hun ville at babyen skulle komme på hennes skift! Mulig de har samme beredskap om det skulle skje noe på levanger (tviler litt) men om det skulle være noe mer alvorlig, spesielt med barnet etter fødsel vil det bli sendt på st.olavs. Da er det greit at intensiven bare ligger en etg ned. Lykke til med fødsel og barseltid!
Miss Snow Skrevet 1. april 2011 #11 Skrevet 1. april 2011 Jeg har også bare gode ord å komme med om St. Olavs. Vi hadde en helt fantastisk dame av ei jordmor, og jeg følte meg så trygg på henne (skikkelig myndig og bestemt). Jeg ble satt igang, og hadde derfor en del romstering "oppi der", og den mannlige legen som satte den ene tabletten var også sykt hardhendt. Men ellers var de bare snille og greie. Havner du på hotellet, så får dere godt med privatliv og ro, men ikke vær redd for å be om hjelp. Det var ikke vi flinke nok til. De har det travelt, men det har ikke noe å si - be om hjelp til alt dere trenger! Jeg er veldig, veldig glad for å kunne føde på et sykehus med alt av beredskap, og velger det framfor lokalsykehus når som helst! Det er, som andre sier, hvis det blir kritisk at du virkelig skal prise deg lykkelig for å være på sykehuset med mest mulig personell og kompetanse. Så får det heller bare være at de har litt mindre tid til hver enkelt. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå