Gå til innhold

bursdag og barn med allergi


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hva gjør dere som har allergiske barn når de er bedt i bursdag? Sønnen min er laktoseintolerant, og er nå bedt i sin første bursdag. Skal ringe og si ifra til foreldrene, men hva bør jeg forvente? Å måtte lage kake og sende med eller at de stiller opp med noen han også kan spise?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde ikke forventet noe, men tatt en tlf for å gi beskjed om at jeg sender med noe laktosefritt å bite i. Så kan de selv ta initiativ dersom de ønsker/ har mulighet til å ta hensyn.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sønnen til tanten min har cøliaki. Når jeg ber han i bursdag så sier jeg at jeg kan bake eller ordne med mat til han. Men hun pleier å ta det med alt selv.

 

Hadde sønnen min hatt noe allergi så tror jeg nok at jeg hadde ordnet noe selv, tilfelle de som skal ha selskapet ikke er så nøye, eller tror at det er så farlig? Vet bare at søskenbarnet mitt reagerer veldig raskt. Å det er lett å glemme når man ikke er vant med det. Å vaske hendene når man tar i de forskjellige brødtypene f. eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jentene våre har cøliaki, så når de skal i bursdager tar jeg alltid en tlf for å høre hva de skal spise av mat, kaker og godteri.

Jeg forventer ingenting fra foreldrene annet enn å vite hva de skal spise.

Da kan jeg sende med jentene egne pølsebrød, pizza, muffins eller det de skal ha.

 

Noen foreldre tilbyr seg jo gjerne å bake kake alle kan spise (Toro feks) og det er jo alltid hyggelig!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...