Gå til innhold

tenger litt hjelp med tanke på feber!!


<3 duracellkanin <3

Anbefalte innlegg

lillegutt på nesten 2 mnd er blitt skikkelig forkjøla og har føltes varm tidligere.. han har ikke vært over 37,7. og han spiser forsåvidt greit. (har skrevet om det før også)

MEN:

når jeg kjenner på pannen hans nå så er han nesten kald!?! det er ikke kaldt inne her.. han sover godt. så vil helst ikke vekke ham dersom det ikke er nødvendig..

han er kanskje en anelse klam.. men ikke veldig..

jeg skal måle tempen når jeg skal skifte på ham etterpå..

ble bare så usikker på om dette også kan være et symptom på feber? eller er det kun når de kjennes varme ut??

for dersom dette er symptom på feber så vil jeg skjekke temp med en gang.. men vil ikke vekke ham dersom det ikke er noe farlig liksom.. han har jo så godt av å sove litt stakar..

 

 

noen som vet??

 

sorry at dette ble litt rotete..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hmm, mener å ha lest noe om at barne under tre mnd ikke skal ha feber jeg, men litt usikker på hvor sant det faktisk er. Men om han ikke er is kaldt, men mer klam ville jeg nok latt han være. Løft på dyna å sjekk at han er god å varm under dyna.

 

Videre ville jeg følgt med på allmenn tilstanden han: Temp., spiser han, følger han med, våte bleier osv. Ville også følgt litt med på respirasjonene fordi han er såpass liten.

 

Men om du er usikker, kan du jo ringe legevakta =) Ingen skam i det. I hvertfall ikke når barnet er så lite!

 

Masse god bedring! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har barnet ditt feber, så ringer du legevakten. Ikke noe å vente med. Småbabyer, skal ikke ha feber. Det kan være noe i kroppen dems, som ikke fungerer som det skal. Indikator på noe.

 

Men, er man i tvil...Så ringer man legevakten. Spm kan bare være dumt, men du ringer fordi du er usikker. Bedre å ringe engang for mye, engang for lite..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for svar!!

nå er han våken igjen og er nede på 37,6. dvs ingen feber :) han hoster fortsatt og puster litt tungt så jeg lurer nok på om jeg ikke skal ringe de uansett bare for å høre hva jeg kan gjøre :) også ringer jeg heller fastlegen i morra.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...