Gå til innhold

Når sluttet dere å vekke om natten for å mate? Setter stor pris på svar!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei på snart 3 uker, hun sover veldig bra om natten og våkner ikke før etter 5-6 timer for hun vil ha mat. Men fikk fort beskjed om at jeg måtte vekke henne hver 3 time for å mate henne. Det har jeg gjort, men lurer på når man kan slutte med det?

Skal ikke legge skjul på at det hadde vært rimelig deilig å sove de 5-6 timene i strekk. Men fortsetter jo selvfølgelig med nattmating så lenge det trengs! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge hun legger fint på seg, og spiser bra på dagen skal det ikke være nødvendig å vekke baby`n for å gi mat:)

Barnet mitt har sovet nesten hele natten uten mat siden hun var 3-4 uker:) Helsesøster syntes det var helt topp at hun hadde så fin døgnrytme allerede:)

Skrevet

Vi fikk også samme beskjed som Mammasgull. Nå sover dessverre ikke min så lenge da, men hadde aldri vært i mine tanker å vekke han. Hvis han derimot ikke legger på seg bør man vel vekke han til han begynner å legge på seg.

Skrevet

Jeg fikk beskjed om å la babyen styre selv og ikke vekke henne- de sier fra når de er sultne.

Skrevet

Vi var å veide i dag, og da hadde hun gått opp 170g på 8 dager. Bæsja rett før veiing hvis det har noe å si. Er det å anse som bra? Spiser hver 2-3 time om dagen.

Skrevet

Har aldri vekt henne på natta for å gi mat. Var hun sulten så våknet hun og da fikk hun mat.

Om barnet legger fint på seg og spiser nok på dagtid så tror jeg at du kan slutte med å vekke henne på natta.

Skrevet

Tusen takk for alle svar! Tror vi prøver å la henne sove noen dager fremover. Så drar vi å veier neste uke å ser om det går bra med vektoppgang :)

Skrevet

Jeg har aldri vekket om natta for mat. Noen ganger på dagtid i begynnelsen, men jeg syns det er grusomt å vekke mennesker som sover hvis det ikke er nødvendig, i dette tilfelle mener jeg man ikke trenger å vekke noen gang dersom man er trygg på at barnet sier fra når det er sultent og at vektoppgangen er tilfredsstillende :)

Skrevet

Lille jenta her kunne sove 10-12 timer i strekk i begynnelsen på natta. Jeg følte det ble veldig lenge å være uten mat og for en spreng jeg hadde.. Men fikk beskjed om at hun våknet hvis hun var sulten...

Nå skulle jeg gjerne ønske at hun fortsatt sov 10 timer sammenhengende ;-)

Skrevet

Nei,kjære... om babyen er frisk og legger normalt på seg,så hadde jeg aldri funnet på å vekke om natta.

Nyt nettene med en sovende baby,åsså gjør du som du sier- vei henne om noen dager for å se om hun legger fint på seg. :)

Skrevet

Har aldri vekt ungene for mat om natta!

Skrevet

Vekke en sovende baby? :skingrestemme:

Sovende babyer skal nytes på den måten at man sover søtt selv.

Jeg har aldri vekket barnet mitt om natta.

Hun sov natta igjennom i starten, og ellers sa hun i fra selv etter en sju-åtte timer som regel.

Det er helt fantastisk å ha et barn som sover godt om natten, og spiser og legger godt på seg.

Nyt det!

Det at hun sover betyr at barnet er mett og fornøyd. :D

Lykke til, og kos deg med den nye verdensborgeren. <3

Skrevet

Hei

hadde selv et barn som gikk ned for mye av vekten sin etter fødselen, og ja vi fikk klar beskjed om at jeg skulle veke og amme hver 2-3 time. Jeg vurderte det ikke før han nåde igjen fødselsvekten sin og jeg tror jeg sluttet og vekke rundt fire uker men det var fordi han la veldig godt på seg. Forhør deg godt med helsesøster før du slutter, men tror nok du snart kan slutte vis hun legger fint på seg.

Skrevet

Hei!

Vår gutt gikk ned ca 10% i vekt før vi var tilbake på sykehuset for blodprøven. Fikk da beskjed om å vekke om natta. Vi veide ham noen ganger på badevekta etter det og kunne konstatere at han gikk fint opp i vekt - så da ingen grunn til å vekke eller løpe ned helsestasjoenen for å veie.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...