Gå til innhold

Har dere merket sammenheng mellom godt immunforsvar og amming?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg ammet eldstejenta i 1 år men ammet bare lille i 4 mnd. Minste er MYE mindre syk enn jenta mi. Vi har bla hatt to omganger med omgangsyke i vinter og han har sluppet unna hver gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ammet ikke og datteren min har så langt ikke vært syk en eneste dag. Kryss i taket!

 

(hun er 2 år)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nøyaktig samme erfaring som deg, HI.

Eldste ble ammet i drøye 4 mnd, og har nesten aldri vært syk (bank i bordet), enda hun er 1.klassing nå!

Yngste er bare 2 ennå, men har vært veldig mye syk sammenlignet med storesøster. (Men muligens ikke så fryktelig mye, generelt sett?)

Hun ble ammet nesten 1 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det har jeg ikke i det hele tatt!

Ammet i 16,5 mndr å ungen er syk iallefall en gang i mndn! Han har også fått infeksjonsastma (men det var han mer motakelig å få pga at jeg har atotisk eksem å barn av foreldre der en av de har atopisk eksem har 50% høyere sjangs for å få astma, allergi eller eksem enn barn av helt "friske" foreldre)

Har måttet få utvidet egenmld dager på jobben fordi barnet er så ofte syk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenta mi er 16 mnd og jeg ammer fortsatt. Hun har ikke vært mye syk, litt forkjøla og snørrete selvsagt, men nesten aldri hatt feber.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ammet ikke sønnen min, og han er kanskje syk 1 gang i året. Men nå som du nevner det, så er det faktisk en stund siden han var syk. Fikk kanskje litt snufsete nese i vinter, men det var alt. Har ikke hatt en eneste sykefravær fra skolen.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Storesøster er heller ikke fryktelig mye syk men mye oftere syk enn hva lillebror er. Begynner jo å lure på om myten stemmer;)

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke så godt å vite for alle barn er forskjellige, noen blir oftere syke mens andre tåler mer. En vet jo ikke utfallet dersom eldste ikke hadde blitt ammet 1 år og om yngste hadde blitt ammet lengre.

Jeg ammet og gav mme til eldstemann mens jeg bare ammet yngste. Yngste var endel syk da eldste nok hadde med seg basselusker fra barnehagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ammet heller ikke barnet mitt, og hun er veldig sjelden syk. Da hun var syk på det verste, var i 2008. 40 i feber som ikke ville gå ned. Var hjemme i 1 uke. Etter det har hun vært litt småsnufsete bare. Storesøstra mi fullammet sønnen sin, og han er syk ganske ofte. Har nettopp hatt en omgang med feber.

 

Så jeg tror anonym 20.24 har rett i det. Barn er forskjellige. Noen blir oftere syk enn andre.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da Mini var 4 uker var alle rundt han forkjølet, svigers, vi foreldrene og min mor. Min mor kom på besøk fra en annen kant av landet med "andre bakterier". Vi hostet og harket og nøs og snørret. Prøvde selvsagt å være så nøye vi kunne med håndhygiene (antibac) etc, men likevel, alle var mer eller mindre sylta forkjøla. Mini hadde ikke engang et lite nys. Kan jo være morsmelka som hjalp. Jeg ammet til han var 6 måneder, han har aldri vært syk i form av feber, oppkast etc, men vært litt forkjølet noen ganger. Er nå 1 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...