Gå til innhold

Bedre selvbilde før eller etter barn?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Bare lurer på om dere var mer fornøyde med kropp og utseende før eller etter dere fikk barn? Og isåfall hvorfor :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet ikke, men bryr meg litt mindre hvertfall. Er ganske komfertabel i egen kropp, selv om puppen er sunket et haskk, fått litt strekkmerker og noen kilo extra. Men det var jo prisen jeg måtte betale for å få barna mine og da blir det bagateller føler jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må nok bli før.. Var nå slank og fin både før og etter da men pga jeg føler at puppene er ødelagte av amming, at når jeg var slank etter ungen så så jeg bare syk ut istedenfor og generelt fordi man kanskje ikke har like god råd/tid til å ta vare på utseende sitt lenger..

 

MEN det skal sies at jeg er stoltere av kroppen min etter. Jeg ser jo bra ut og skulle ikke trodd jeg hadde født en unge. Er liksom min egen feil at jeg ikke bruker like mye penger på frisør osv nå lenger. Nå er jeg gravid igejn da..så nå er jo selvtillitten enda lavere, men kommer seg nok igejn etter jeg har født:) Viktig å bruke tid på å ivareta utseende sitt og det skal jeg jammen meg gjøre nå når neste er ute:) Hadde vert supert også om puppene holder seg fyldigere etter amming denne gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, var vel mer fornøyd før, men da var jeg jo også yngre. Tyngdekrafta og årene gjør sitt med pupper, og et par svangerskap hjelper vel ikke heller akkurat, men sånn alt i alt er det helt ok. Jeg var bedre trent før, hadde synlige mageruter og mer muskler generelt, men jeg er på vei tilbake til veldig bra form nå også, så kan ikke klage.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter, tror jeg. Føler at jeg har blitt mye tryggere på meg selv, blitt mer voksen og ansvarsfult.

 

Når det gjelder kroppen, så er har den gått nesten tilbake til det normale. Har riktig nok gått opp 5 kg de siste årene, men er fornøyd. Fyller ut klærene mer. Var heldig og fikk ikke strekkmerke og puppene henger litt. Så alt i alt, er jeg fornøyd med meg selv etter fødsel.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Definitivt før. Var 20 kg lettere,og hadde tid til å vedlikeholde frisyren og garderoben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ser i grunn helt lik ut, så selvbildet er det samme sånn sett :) Men er uten tvil mer lykkelig med barn da :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var vel mer fornøyd etter.

Sier "var" fordi jeg er gravid igjen og ser ut som all vekten har lagt seg på rumpen og baksiden av lårene så de er virkelig blaut og udelikat.

Er det området av kroppen jeg aldri har vært helt fornøyd med så dette hjalp på.

Men ihvertfall. Mest fornøyd etter barn.

Rett og slett fordi jeg var stolt av det kroppen min hadde prestert.

Små skavanker og slikt hadde ikke så stor betydning lenger.

Jeg fant også en treningsform jeg virkelig likte. Fikk meg strammere kropp og mer muskler enn jeg noen gang har hatt.

 

Håper jeg klarer det etter denne også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter barn helt klart. Selvom jeg nå veier det samme som før så har jo kroppen forandret seg, puppene er ikke så fyldige og jeg har noen strekkmerker men jeg er stoltere av kroppen min. Jeg vet hva kroppen min tåler og at den faktisk har klart og livnære ett barn i 9 mnd ( og amming i 4 mnd) er jo intet mindre enn ett mirakel.

Jeg har nok blitt tryggere på meg selv og det gjør nok sitt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fantastisk å høre :)

Ja vi skal alle være stolte av det kroppene våre har gått igjennom. Helt utrolig egentlig. :) Syns jo det er veldig rart å tenke på nå at snuppa mi har ligget inni magen min. Virker jo helt uvirkelig. Så må jo være glad kroppen er lik nå som før :) Selvom jeg egentlig aldri har hatt særlig godt selvbild. Men det skal forandres nå. :)

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik tenker jeg også noen ganger, når jeg ser på skolegutten min. Tenkt på han at han har vært så lite og ligget inne i magen min. Hvor bitteliten han var. *sukk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt klart etter!

Kroppen er stort sett den samme som før,litt overvektig da og.. men ingen strekkmerker.

 

Selvbildet ble mye bedre etter jeg ble mamma,jeg vokste masse som menneske mens jeg gikk gravid og i en tøff barselstid som alenemor til et prematurt barn i ettertid.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er det soleklart etter, ingen tvil!!

Men, kroppen var nå veldig mye mye finere og bedre før. Der kan ikke noe annet si...Nå er det bare ut å h....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde mye bedre før.

Jeg veier det samme, men navlen er ikke like fin. Og når jeg lener meg fremover er ikke magen like stram som før. Brystene er ikke like spretne.

Har fått litt komplekser

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...