Gå til innhold

Tips til Aprilspøk på sengepost/sykehus? :)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi har skrevet dette i boka med beskjeder for dagen: Vannet må ikke brukes fra klokken 9.00. Fare for kloakk. På ubestemt tid.

I tillegg har vi lagd en lapp som henger i garderoben: " Det luktet så tåfis her inne, så jeg sende alle skoene til vask. De står å tørker på rent lageret." ( skoene er flytta inn på rent lageret, men er IKKE våte :P )

Hoho!

Hos oss var nattevaktene i det spøkefulle hjørnet en gang. De la en av nattevaktene som mors på et av enerommene med laken over og fordelte en av dagvaktene til å kjøre morset ned til morsrommet "da de ikke hadde rukket det på natta".

Dagvakten som gikk inn ble ganske satt til å begynne med, da morset begynte å bevege seg under lakenet. Heldigvis en sindig dame som fort skjønte det var tull, som hadde fått ansvaret for morset. Denne er litt drøy da, jeg hadde blitt skikkelig skremt og kanskje sint. Men nattvaktene lo seg skakk da og følte de var fryktelig morsomme:)

Annonse

Morsspøken er faktisk grunnlag for oppsigelse ... Vet om ett tilfelle der noe lignende ble gjort, sykepleier og portør som utførte spøken fikk sparken. Den som ble utsatt for spøken ble sykemeldt og sluttet senere i jobben. Det finnes enkelte ting man ikke spøker med, dette er en av dem. Og jeg mener at folk som finner slikt morsomt er psyke!

På jobben min var det noen som hadde tatt med et frisørhode (slik som frisører øver på når det skal lære å klippe) lagt det i senga på et rom, og bygd opp "kropp" under dyna med puter, hadde også tatt vann i en hanske og lagt den så det så ut som en ekte hånd..Hun var lagt slik at hun så mot veggen når man kom inn i rommet..

de hadde også lagt en bleie på gulvet og hengt ringesnora lett tilgjengelig for "pasienten"

I tillegg til dette hadde de konstruert en historie rundt denne "pasienten", ga henne et navn til og med og at hun var noe psykisk ustabil og at hun var kommet til oss (sykehjem) pga. vannlekkasje i hjemmet hennes..hun kunne plutselig få raserianfall osv...

Dette var i en periode hvor vi faktisk hadde man som sliter psykisk og vi var faktisk veldig slitne om dagen og noen fant vel ut at vi trengte en god latter..mange som ble lurt der gitt..."luska seg forsiktig inn på rommet og fikk nesten sjokk da man så det hvite ansiktet og hånden..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...