Gå til innhold

Vil ned i vekt, men vil spise "normalt"... Hvordan?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er ike typen til å greie å drite i karbohydrater og gudene må vite hva man helst ikke skal trøkke i seg, men jeg vil gjerne trene! Det liker jeg, men hva er bra og effektivt i hverdagen? Jogging? Sykling? Bratte fjellturer? Gå fort i terrenget? Ri hest?

 

Kom med forslag! Trenger tips til hva jeg kan gjøre som funker, og som helst ikke gjøres i et treningsstudioe. Det er altfor gørr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Se der ja! Heldigvis synes jeg fullkornsditt og datt er godt, så vi bruker det fremfor vanlige produkter :)

 

Bestå få ræven opp av godstolen fremover å komme meg litt i form til sommeren! Nytter visst ikke å tenke på å krympe, fettet mitt skjønner tydeligvis ikke tankeoverføring x)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gå trappa istedet for å ta heisen, gå av bussen en holdeplass før du egentlig skulle av, husarbeid, enkle styrkeøvelser hjemme...alt er med på en begynnelse.

 

Ang mat så kommer jo alt ann på hva "normalt" er da, men vill absolutt satt meg litt inn i ernæring - ikke dermed sagt at du skal kutte ut det du liker, bare sette sammen måltidene bedre, det gjør jeg og det funker - uten at jeg har kutta ut majones, smør og ost av den grunn...bare setter det sammen litt anderledes...

 

gått ned 4 kg til nå, bare 7 igjen nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg spiser helt normalt, men bare litt mindre porsjoner, snop helst bare lørdager (ikke alltid det går heller), bytter av og til brød ut med knekkebrød når jeg vil ha litt fortgang. Og drikker mye vann.

 

Jeg har vært flink å gå, men blitt lite av det nå.

 

Men uansett, har gått ned 8 kg siden januar på dette. Det går jo sakte, men kjenner meg selv, hadde jeg gått på diett og ikke fått spist sjokolade eller noen ting, hadde jeg sprukket etter 3 dager :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dropp alt sukkeret, sleng en kjempelang spilleliste med digg musikk på ipod´en, og gå lange turer etter barna har lagt seg (eller andre tider på dagen hvis du har tid).

 

Ha litt fjonge treningsklær, da føler du deg mer sporty med en gang (helt sant, fancy treningsklær gir mental energi!) Og musikk gjør hver gåtur til en glede. Jogge kan du gjøre etterhvert som kondisen tar seg opp.

 

Enkel oppskrift som funker for meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er at jo mindre jeg stresser med dette med vekten, jo tyngre blir jeg desverre. Jeg har funnet ut at det som funker for meg er en normal aktiv hverdag pluss at jeg spiser normalt når jeg kjenner jeg er sulten. Funker ikke å spise med tre timers mellomrom og det der, da tenker jeg på mat HELE tiden. Og heller ikke bestemme meg for å trene sånn og sånn for blir besatt. Og stress fører til muffinmage ;)

Jeg prøver å få til en gåtur hver dag det lar seg gjøre, på alt fra 30-60 min. Også spiser jeg vanlig mat, brød og poteter og alt. Og godteri noen dager pr uke.

Men tror alle må finne noe som passer for dem.

Når jeg trente 4-5 ganger hver uke på SATS gikk jeg ikke ned i vekt, men ble strammere. Men mye kan gjøres bare du beveger deg MER hver dag. Kommer nok litt an på hbor mye du vil ned og hva ditt konkrete mål er. Du må finne noe som passer inn i din hverdag, som du kan leve med. Hadde ikke vært aktuelt for meg å kutte ut brød heller. Spiser det til frokost, lunsj og kvelds hver dag. Har ikke gjort meg tjukkere iallefall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...