Gå til innhold

Hva har du gjort i svangerskapet som er fy-fy?

Anbefalte innlegg

Dette er verken for at noen skal dømme eller evt skryte, men er bare litt nysgjerrig.

Her er min liste:

- det tok meg 2uker etter ikm å slutte å røyke

- spiste medium stekt biff uten å tenke meg om 1 gang

- har ved noen tilfeller gått noe over det anbefalte koffeininntaket, egentlig ved uhell. Hvor jeg kan f.eks drukket 2 kopper kaffe og 1 glass cola.

Fortsetter under...

Annonse

Er tolv uker på vei, og har:

- tatt 3 røyk

- drukket 4 glass vin (før jeg tok testen)

- spist salami

- drukket te og kaffe (små mengder)

- spist blåmuggost (ganske mye, hadde helt dilla en stund)

- spist sushi

- spraymala noe uten skikkelig maske

- glemt å tatt folat hver dag

- ikke tatt tran hver dag

Huff, det høres jo helt forferdelig når jeg lister det opp sånn. Har heldigvis et veldig sunt kosthold med masse fisk og grønnsaker og fiber, mye frisk luft, osv, så det må vel veie opp litt :)

2 glass rødvin på julaften (men viste ikke at jeg var gravid)

En slurk champagne på nyttårsaften (Da viste jeg at jeg var gravid)

Spiser fårepølse HVER dag! :P

Diverse spekemat i en 60 års dag, men overdrev ikke!!

Drikker nok mer enn anbefalt mengde Pepsi Max

Er helt sikkert MYYYYE merg, men var det jeg kom på i farten! :P

Annonse

Jeg var ikke bevisst på at jeg var gravid, om det er en unnskyldning.

Merket graviditeten ganske sent, så jeg rakk noen fyllekuler.. Bl.a flere bursdagsfester, 1. og 16. mai, festival og sommerfester.

Drakk ikke én dråpe alkohol etter at jeg fant ut at jeg var gravid, selvfølgelig...

19:35

Til 19:48

Du trenger ikke å unnskylde deg overfor meg,altså.. :) Og, ja.. selvsagt er det stor forskjell om man gjør det avhengig om man vet om man er gravid eller ei. Med min utdannelse har jeg sett mange barn med FAS, FAE og NAS.. og når man vet om dette, så kan jeg ikke begripe hvorfor noen velger å drikke bevisst med en baby i magen.

Uff det blei nok en del det.

røykte ca 3-4 røyk om dagen hele veien ( klarte bare ikke slutte og ble super stressa)

drakk meg full 2 ganger før jeg viste om det ( var faktisk derfor jeg fikk mistanke om graviditet, ble så fort full)

spiste salami i 2 mnd ( tenkte ikke over at det var spekemat hehe og hadde helt dilla)

drakk 4 slurker vin i bursdag når jeg var 7 mnd på vei

var ute på pub en sen kveld nesten høygravid uten å drikke. ( mye sure folk av det gitt skulle tro jeg dansa rundt drita og ikke bare satt pent med brusen min i hjørnet)

spiste sikkert masse annen mat som var farlig og fy fy også men husker ikke no helt spesielt.

Var i Barcelona og spiste en pakke chorizo om dage i tillegg til x-antall oster som sikkert ikke var pasteurisert....

Visste ikke at dette var fy-fy, sluttet å røyke den dagen jeg testet positivt og har selvsagt aldri rørt alkohol.

Slutta å røyke ca en uke etter at jeg fant det ut. Var hardt, men er stolt over at jeg klarte det!

Men, med dårlig samvittighet, så tok jeg meg noen røyker på en utenlandstur og en halv røyk senere i svangerskapet. Jeg var så trist etterpå, og har ikke rørt en eneste røyk etterpå!!

Røyket hasj frem til uke 27.

Har nå etter mange måneders slit klart å gå ifra mannen, startet et nytt liv, og har vært totalt rusfri siden. Ellers ingenting. Spist alt av vitaminer jeg skal spise, og holdt meg unna alt jeg ikke skal spise.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...