Gå til innhold

FY søren i dag ble jeg skremt, det lå brev fra politiet i postkassen vår som måtte hentes på politistasjonen.

Anbefalte innlegg

Ble helt satt ut, får mannen min som nesten egentlig hadde sovnet etter å ha vært på nattevakt, og legen. Til å kjøre meg. Vi skulle kastes ut, huset vårt skulle gå på tvangsaksjon pga manglende betaling på lånet. men vi har jo autotrekk på lånet og penger forsvinner ut av kontoen så dette måtte undersøkes. Jeg og mannen setter oss ned og går over nettbanken jo da alt er betalt, men så legger vi merke til en liten ting at et siffer er byttet ut på auototrekket. Så jeg ringer da til hun som har skrevet under papirene og foreller at jo da vi har betalt men la merke til at et siffer er byttet ut.

Så det ble masse styr frem og tilbake og etter ca to timer finner de ut at jo da pengene er kommet frem de men på en annen konto.

Så kommer jeg da på å spørre om hvorfor har vi ikke hørt noe før? man sender vel ikke utkastelse og varsel om tvangssalg uten at man har blitt informert? Nei det gjorde de ikke med dem hadde gjort det men vi har ikke motsatt noe.

Pengene var jo kommet til riktig bank men bare på et annet kontonummer. Hvordan kan det skje? ingen av oss har jo gått inn og forandret på det autotrekket det har jo banken satt opp når vi åpnet konto og fikk lånet.

Hva hadde dere gjort i en slik sitasjon?

Beklager skrive feil og dårlig språk .

Fortsetter under...

Alt er ryddet opp, men det jeg ikke skjønner er . Hvor er brevene som vistnok er sendt til oss? Hvordan kan et siffer byttes ut i et kontonummer som har stått i autotrekk i 5 år sånn helt plutselig.

Vi driver å snakker om bytte bank da.

Jeg ville krevd at banken umiddelbart ordnet opp i dette. I tillegg ville jeg vurdert å bytte bank.

Helt utrolig at det går ann! For det første at de ikke har klart å skrive rett kontonummer for eget lån og for det andre at det ikke er kommet purringer eller varsler.

Jobber en eller begge i staten så dere kan få lån i Statens Pensjonskasse? Anbefaler der i såfall.

https://www.spk.no/

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...