Gjest Hippo ღ Skrevet 31. mars 2011 #1 Skrevet 31. mars 2011 Hei. Har dere fått med dere at de har tatt pergo av markedet? Vet dere hvorfor? Farmasøyten snakket om leveringsvansker. Men visste ikke helt hvorfor. Og har dere noen erfaring med Clomifen som erstatter pergo? Clomifen bestilles fra Tyskland Er det noen stor forskjell tror dere? Og hva er best?
Mizoo Skrevet 31. mars 2011 #2 Skrevet 31. mars 2011 Det va da det rareste . Fikk egentlig samme beskjed i november, men hadde time hos gyno uken etter og selvfølgelig spurte jeg han om dette. Han ringte straks ned til apoteket, for hannes del hørtes dette vedig rart ut. Da var bare beskjeden at nei apotekene var bare fri for dette. Ble tilbudt comifen men da måtte jeg ha et ekstra skjema fra legen om dette , husker ikke va det var . Pluss viss jeg husker rett så er denne en go del dyrere i tillegg kunnskaper om bivikninger har jeg ikke aning på
eiah:) Skrevet 31. mars 2011 #3 Skrevet 31. mars 2011 Heisann! Jeg hadde også problemer med å få hentet ut Pergo fra apoteket. De snakket om leveranseproblemer og at det ikke skulle komme ny leveranse før langt uti mai...for at jeg skulle få utlevert måtte jeg få en ny spesialhenvendelse fra gynekologen min. Gynekologkontoret ble selv litt overrasket. Og de måtte ordne med å sende 4 papirer til apoteket for at jeg skulle få det ut. Etter det ordnet det seg fint. Men har ikke helt forstått alt surret rundt...kanskje det er som dere sier at det skal erstattes? Ville snakket med legen din hvis jeg var deg og fått bekreftelse om hva som skjer. Kanskje det trengst noen ekstra papirer for deg også..
lindynatt Skrevet 31. mars 2011 #4 Skrevet 31. mars 2011 Trodde pergo hadde virkstoffet clomifen jeg.. Bor i Tyskland og har prøvd clomifen, eller clomi som vi kaller det, men som så ofte med jenter med pcos, funket det ikke på meg
Gjest Hippo ღ Skrevet 1. april 2011 #5 Skrevet 1. april 2011 Nei, jeg forstår ingenting. Men farmasøyten fortalte at det var 1-2 mnd siden de bestemte at pergo skulle tas av markedet. Men at apotekene har solgt ut restlageret sitt. Jeg leste en artikkel tidligere om bruk av Femar. http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10037820 Googla det litt nå og såg at prisen er kr 1100 for 30 tabl!!!! Shit! Hva tror dere er best av pergotime og femar? Jeg har 2 pakker pergo liggende i skapet fra tidligere av Og er Clomifen like bra som pergo? Det er så kjipt at det skal være så vanskelig å få tak i medisiner!!!
Anonym bruker Skrevet 2. april 2011 #6 Skrevet 2. april 2011 Gynecologen min er superflink! Og han sier femar er definitivt best!
Anonym bruker Skrevet 7. april 2011 #7 Skrevet 7. april 2011 Skulle hente pergo i dag. Apoteket var tomt. Apeteknikkeren skjønte ikke hvorfor, gikk videre til neste apotek, der hadde de 5 pakker igjen.. Og jeg tok 2 av de, hehe:p Så da tømmes det visst. Håper det snart kommer bedre produkter på markedet. Virker som pergotime virker dårlig etter hva jeg leser her inne (Har selv ikke begynt enda). Dessuten står det jo på pakningsvedlegget at man skal være forsiktig med produktet hvis man har cyster på eggstokkene:p Noen som har erfaring med denne metoden når de injiserer eggmodnings og eggløsningssprøyter? Husker ikke hvA det heter.
lindynatt Skrevet 8. april 2011 #8 Skrevet 8. april 2011 jeg har veldig god erfaring med puregon og El sprøyter, pergo (som ejg mener er det samme som clomifen) virket ikke på meg men sprøytene gav meg El og mye mindre bivirkninger. Men i Norge virker det som om at først er det pergo så er det rett på ivf i stedetfor å bruke puregon først
Gjest Flikk Skrevet 11. april 2011 #9 Skrevet 11. april 2011 Hva er puregon? ble du gravid meg eggløsningssprøyte? Hvordan foregår den beh?
lindynatt Skrevet 12. april 2011 #10 Skrevet 12. april 2011 puregon er et fsh = folikkel stimulerende hormon. Noe kropen selv produserer i 1 syklushalvdel men ofte hos oss jenter med pcos, produserer ikke kroppen nok. Sprøyene taes i magen og har mye mindre bivirkninger enn clomi og forårsaker ikke flere cyster. Når egget hadde vokst seg modent (jeg fikk mye UL for å sjekke) ble EL sprøyte satt. Ble ikke gravid men det var like greit da jeg ble kronisk syk litt over 1 år senere og ikke kunne ha tatt meg av et barn
Miss Li Skrevet 14. april 2011 #11 Skrevet 14. april 2011 Hei! Jeg kan iallfall komme med gladmeldingen om at jeg ble gravid etter første dobbeltkur med Clomifen. Tommel opp herfra!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå