Gå til innhold

Synes det er trist at det blir flere og flere overvektige barn her i landet vårt!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Synes det er trist at folk skal fokusere så forferdelig mye på vekt her inne hele tiden!

Jeg var litt lubben som barn og en av de som ble "hjulpet". Ikke tjukk eller noe, bare litt lubben. Det ble sattt så mye fokus på vekta mi og jeg ble satt på diett som 8 åring. Endte om med en gedigen spiseforstyrrelse og dårlig selvbilde.

Var til og med ingen barn som reagerte på hvordan jeg så ut, bare voksne som skulle "redde meg". Var sikkert bare litt baby fett som jeg kunne vokst av meg.

Nå spiser jeg en gang annenhver dag og lever på kaffe og røyk, har magesår og må kaste opp om jeg spiser noe som ligner ordentlig mat.

La barn være barn!

Inviter barna ut å leke, ut på tur, lekeplass fra de er bitte små. Fysisk aktivitet!! Masse fysisk aktivitet ved å leke på lekeplass, gå tur i skogen sammen, sykle, dra i svømmehallen m.v

Alt for mange barn som ikke er ute og leker i helgene, masse tv-titting og dataspill

Er så glad mine barn går i naturbarnehage. De er ute hele dagen (bortsett fra sprengkulde osv.), tur i skogen 3 dager i uka med ulike tema, aker og går på skitur med barnehagen hver dag osv.... I tillegg er de ute på et ganske kupert terreng inne på barnehagens område. Masse klatring etc etc.

I tillegg til sunt og variert kosthold, men med lov til å kose seg på lørdagen/helgene.

Egentlg det samme som oss voksne.

Annonse

går da fint an å ha et sundt kosthold og ha mindre sukker i kostholdet, uten å sette ungene på slanking av den grunn da.... jeg greier det her i huset og ingen har fokus på vekt, bare sunn og glade kropper som liker å være i bevegelse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...