Gå til innhold

Hva er det egentlig kongefamilien gjør for norge?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Foruten å være ambassadører?

Kunne andre gjort det samme for muligens littmindre penger eller er de så mye verdt for landet som litt under 200 mill i året?

 

Jeg bare spør jeg altså. Syntes at mm og hk virker som oppegående og greie personer men føler at de koster landet mye mer enn hva de bidrar med. Men det er bare synsing fra min side.

 

Er det virkelig skattebetalernes oppgave å skifte ut vannrørene på kongsseteren? (eller hvor det var) Og hva med barnepassere, er det virkelig vår oppgave å betale det også?

Skjønner at de har en jobb, men det har jo vi andre også og vi får ikke betalt for nanny.

 

Igjen, jeg liker kronprinsparret jeg altså, men syntes de er utrolig dyre i drift. Har ikke de egne penger å ta av?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

trur ikke jeg ville ha hatt den rollen som kongelig.

 

de blir født inn i en verden der de må leve som målskiver for media, de må reise på div. ting ute i verden og må da oppføre seg etter en bestemt regel.

 

trur ikke det er så lett som man skal ha det til egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig, jeg ville heller ikke ha vært kongelig, og jeg syntes det er utrolig sterkt av mm å gifte seg inn i den familien med den bakgrunnen hun har. Jeg hadde aldri turt (for jeg har nok ganske lik bakgrunn som henne når det kommer til å teste ut grenser som hk så fint sa det:).

 

Jeg liker de som personer, men jeg skjønner ikke hva de gjør som ikek andre kunne ha gjort ...litt billigere enn de om du skjønner:)

Hi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De drar inn ekstremt mange penger på vegne av det norske næringslivet faktisk. Når de er ute på representasjonsturer, så følger en hale med representanter fra det norske næringslivet med og de drar faktisk i land ganske lukrative avtaler fra tid til annen. Så de 200 millionene blir nok tjent inn igjen på en eller annen måte.

 

Så det er litt mer komplekst enn som så serru.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er jo derfor jeg spør da serru.

 

Uansett...burde de ikke vært fornøyde med en tja 10 mill hver?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, de får til flyreiser og sånne ting selvfølgelig og det er helt "greit". Nå tenkte jeg mer på oppussing av bolig og barnepass og slike ting som vi "normale"mennesker må fikse selv:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette-Marit går jo rundt med klokker til 250.000 kr, og vesker til 20.000 kr, så jeg skjønner hva HI mener.

Jeg personlig syns det blir helt feil. Har ikke Norge bedre ting å bruke millionene sine på, enn Mette-Marits accessorize?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...