Gå til innhold

hva er normen/gjennomsnitten til mat/drivstoff og div i måneden?

Anbefalte innlegg

Ble litt inspirert her.

Hva bruker dere og hvor mange er dere?

Vi er tre stk og bruker 7-9000kr i måneden, hvorav minimum 4000 har vært drivstoff. Vi har levd bra synes jeg, men nå vil jeg at vi skal bruke litt mindre og spare opp til neste vinters regnigner.

Fortsetter under...

vi bruker 5000 på mat (ofte mer) handler en gang i uken og handler inn og fyller frys div når det er tilbud.

og nå bruker vi ca 500 kr på bensin i mnd.

sparer 700 på bil utgifter i mnd (som skal gå til service etc)

og setter av 2000 til bensin konto (hadde det i mnd før nyttår) men det som er tilovers setter vi av på konto til sparing til ny bil.

å leve for bruker vi 2000 hver hver 14 dag (4000 tilsammen for meg og min samboer) går til alt annet personlig, interiør, spise ute, frisør etc

setter og av 500 i mnd til klær, da vi ikke handler klær hver mnd.

og har konto på h&m hvor vi handler basic ting til oss og ungene, gjelden varierer. men betaler fast 500 i mnd gjerne mer om vi har litt mer på konto og om jeg har handlet litt mer. blir av og til en jakke eller dyr genser der.

ellers sparer jeg og 250 av bt til ungene, tenkte og å begynne å spare i fond siden det vil gi mer penger om ca 20 år. vil gå til lappen, konfirmasjon og en startkapital til bolig/bil/studie

og sparer 1650 hver mnd i bsu (det gir 20000 i året, max sparing) og får 4000 dradd av på skatten av de. mye rente får vi der og. har 2 år igjen å spare der. når vi er ferdig med det skal vi spare i fond til pensjontilværelsen.

det er mye penger man kan spare når man bare ser på hvor lite man kan bruke. men nå lever vi et rolig liv

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...