Gå til innhold

Bruker dere tv'en som barnevakt?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg plasserer min tre måneder gamle baby forran tv hver dag. Han ser mikkes klubbhus når vi spiser middag. Men det er også alt. Synes det er helt ok. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det hender nok at 3-åringen får se en film i ny og ne når jeg trenger litt pusterom ja..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp! Har Drømmehagen på DVD han elsker det! Han får se en episode innimellom så jeg får satt meg ned og slappet av litt.

 

Han sier tydelig fra hvis han er lei og vil gjøre noe annet istedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Definer barnevakt da? Når er tv-bruk å anse som barnevakt og når er det vanlig barne-tv-tid?

 

Hvis du mener bruk av tv for å få fred når man skal lage middag, gjøre husarbeid eller ta en dusj, så ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmmm??? tv??? NEI, mine barn ser ALDRI på tv... Dvs kunn hvis jeg påpeker at den burde ha vært skrudd av, står den på så er den superspennede i kanskje ti hele min før de går unna å leker med noe annet...

 

Hvis jeg skal ha tv`n som barnevakt må jeg lokke med potetgull og kanskje noe godis for at barna skal sitte foran boksen så da lar vi det heller være.

 

( barna mine er 4 og 7 da)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hovedsaklig om morgenen i helgene når vi vil sove litt ekstra eller hvis noen er syke og vi voksne gjerne skulle arbeidet litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En sjelden gang om morgnen etter frokost dersom det er mye som skal gjøres i stand før vi reiser. Ser da kun ting vi har sett før så vi har kontroll på innholdet og det ikke blir spørsmål vi ikke kan svare på fordi vi ikke har sett sammen med enne.

3 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp! Og med god samvittighet de gangene det skjer.

Hun ser på disney playhouse på morgenen så jeg kan få opp øya også set hun fantorangen før hun skal legge seg.

Innimellom setter jeg på en film hvis jeg skal sitte litt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barna mine ser på tv men jeg vil ikke akkurat si den er brukt som barnevakt, jeg må da passe på unga alikevel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hun ser mellom 10 og 20 minutter tv hver dag før hun legger seg, men da sitter vi med hun. Iallefall en av oss.

 

I helgen ser hun kanskje også en 10-20 minutter på morgningen, men da ser hun ofte ikke på kvelden. Da sitter også en av oss sammen med henne.

 

Setter hun aldri alene foran tv, og aldri mer en 30 minutter på en dag. men nå er hun ikke mer en 2 år og 8 måneder da! hvem vet når hun blir eldre! Hun begynte ikke å se på tv før hun var nesten 2. så ikke poenget før det. men med nestemann må vi sikkert begynne tidligere, hehe;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hender seg det ja :P Han er litt ivrig på å f.eks kaste hele klesvasken utover eller legge seg oppi haugen, så da synes det er like greit å la han se litt på drømmehagen. Og ja, jeg VET at det er noe som heter oppdragelse og bla bla bla ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...