Gå til innhold

Da har jeg kjøpt mei tai! Men et lite spørsmål til de erfarne..


gulda

Anbefalte innlegg

På tettinntil.no står det at man skal ta båndene bak ryggen på barna, mens i instruksjonsheftet jeg fikk med står det at båndene ikke skal bak ryggen, men under rumpa på barnet. Må innrømme at den under rumpa ser mest behagelig ut.. Men hva sier dere erfarne?

 

Gleder meg til å øve og ta mei tai'en i bruk! Eller tai'en iallefall (står ikke ordet "mei" på pakka..).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg lærte at de minste barna skal ha krysset på ryggen og etterhvert som de blrir større kan de ha det under rumpa. begynte å bruke Meitai da snuppa var 5 mnd og brukte krysset på ryggen en god stund.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags meitai har du kjøpt? Er den til Toddler, siden det står at du skal knyte under rompa? Jeg kjøpte BabyHawk Toddler, men ved å brette den en gang i undersettet kunne jeg bruke den fra 5 mnd. Ut i fra hva jeg har lært er jeg ganske sikker på at du ikke skal knyte under rumpa på spebarn. Men jeg har ikke brukt meitai så tidlig, så hør om det på tettinntil:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet faktisk ikke hva den heter. Kjøpte på en Reflex babyutstyrsbutikk, go de hadde bare en i utvalget. Den skulle passe 2-20 kg. Var produsert for Babylonia, eller noe slik. Prøvde å sjekke litt ulike mei tai'er på nettet, men for det første så lå de litt over i pris, og for det andre ble jeg helt forvirra! He he.. Så nå prøver jeg denne. Funket å ha treåringen vår på ryggen i den, og han syntes det var kjempestas! Så i og med at vi ikke gidder kjøpe noen søskenvogn, så håper jeg den kan bli et alternativ på ferie i sommer.

 

Men takk for svar! Det er ikke ubehagelig for babyen med en knute i ryggen da? Får prøve meg litt frem, men ser jo at den lille sitter mer stabilt på en måte når en knytter rundt ryggen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg krysset i ryggen og knøt bak min rygg, så knuten kom aldri i ryggen hennes. Før jeg fikk hjelp til knytingen likte hun ikke meitaien i det hele tatt og bare hylte. Da jeg begynte å knyte i ryggen virket det som hun kunne sitte der uendelig.

 

Nå krysser jeg under rumpa hennes. Hun er 3 nå. Gidder heller ikke kjøpe søskenvogn, så det må bli en meitai under babyvogna som kriseløsning. Ellers liker hun heldigvis best å løpe:) Har sjal til lille klumpen som kommer, håper jeg får det til. Skal snart forhøre meg litt på tettinntil i forhold til det:)

 

Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper jeg får det til! Får også ta en tur inn på tettinntil. Takk! :o)

 

Og lykke til til deg også! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...