Gå til innhold

Noen andre som gir kun erstatning??? Se hit

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har ei lita prinsesse som er 9 dager gammel <3 Hun har ikke vært interesert i å suge på puppen og har fått flaske og erstatning.. Jeg sliter skikkelig med dette at hun ikke får min morsmelk, føler jeg ga opp for lett.. Noen i samme situasjon og lyst dele råd og erfaringer? :)

Jeg har nå prøvd skjold og hun tar litt tak i den, men vil helst ha flaske for det er hun vant med og det kommer ikke mye melk fordi jeg har ikke stimulert produksjonen på noen måter... Men hun får da i det minste i seg de viktige råmelksdråpene :)

Huff mange tårer som er trillet med ift dette med amming.. Ting hadde vært litt lettere føler jeg vis jeg ikke hadde vært alene.. (Barnefar er borte fordi han studerer og er ikke ferdig før til sommeren)

Fortsetter under...

Jeg fikk ikke noe særlig melk, og på grunn av en del surr på sykehuset så endte det med at barnet mitt fikk kun MME fra han var 2 dager gammel.

Det er bedre at barnet får MME, og har en mor som fungerer enn at man ødelegger hele babykosen med ammepress.

• 2 uker senere...

Helt enig. Slet veldig med ammingen, så min har fått MME siden jeg lå på KK. Greide så vidt å gi henne litt morsmelk med brystskjold, men det var jo en kamp. Pumpet meg, men ga opp etter to uker, var slitsomt!!! Ingen grunn til å stresse med det. Er ihvertfall utrolig lei av å høre folk snakke nedlatende om folk som ikke ammer. Det er ganske så sårende og får meg til å se rødt! Jeg ville jo absolutt amme, men det ble rett og slett for problematisk. Merker at både hun og meg fikk det bedre, når jeg kuttet ut ammingen. :) Gir også D- vitamindråper i melken, en gang daglig :)

Dette er mitt barn nr to, førstemann fikk bare mme og nr to ble ammet en måned. Da fikk jeg brystbetennelse og bråstoppet da å amme.

Jeg har hatt mange runder med meg selv angående amming, men begge gangene har jeg bitt tenna sammen å hevet hode, og gått over til mme.

Ukene og månedene går fort, gi barnet ditt mme og masse kos. Det erstatter mm og amming, og føl ikke på det. Mine harn har sjelden vært syke, og de er jo i tillegg tjent med en fornøyd og rolig mamma. Kos deg :-)

Jeg fikk ikke noe melk før det hadde gått to-tre dager, og da var det bare noen dråper, måtte trø til med nan fra dag 2 på sykehuset.

Jenta er nå tre måneder og får kun mme.

-Jeg kan si at jeg har forsøkt alt! Hjelpebryst, akupunktur, pumping, nesespray,amming - you name it.. ingenting hjalp... sitter igjen med følelsen av at jeg kanskje kunne gjort mer, pumpa og amma oftere på natta osv... Ble utrolig sliten av pumping, amming, flaskemating og sterilisering osv! Har tenkt mye på det og tror jeg har stressa så mye med det at melka har forsvunnet.

I ettertid ser jeg at jeg har en del fordeler med å være flaskemamma, kan få pappaen til å legge babyen mens jeg er borte, få lettere barnevakt, kan ha på meg hvilken bh jeg vil og hvilken farge på toppen jeg vil uten å være redd for å lekke.. +++ mange fordeler som jeg ikke kommer på ;-)

SÅ SLUTT Å STRESS OG KOS DERE MED FLASKA ISTEDET :-D

Jeg ammet i ca 14 dager før jeg ga opp!! Det var bare stress med å få til en god amme stilling. Synes ikke det var noe kos, ble bare super stressa med å prøve å¨legge til riktig. Pluss et vesla mi er så glupsk og jeg hadde veeeeldig mye melk, så hu satte i vranga hele tiden. Flere anledninger spydde hun nærmest pga all melken som kom for fort. I tillegg følte jeg meg fanget siden jeg overhodet ikke ammer offentlig, ikke naturlig for meg for å si det sånn;) Synes selv det er supert med flaske, da andre kan mate henne og;)

Så nå får vesla kun mme, og virker fornøyd med det;)

Husk viktigere at ungen får den næringen som trengs og du kan jo prøve å amme med neste mann;)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...