Gå til innhold

Er det vanlig å sende ut takkekort


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi gjorde det fordi vi fikk så mange gaver/blomster fra fjern og nær. Synes det var hyggelig å gjøre det. Dessuten når man får blomster på døra synes jeg det er på sin plass å sende takkekort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi gjorde det til de som var lengst ut i familien, ikke de nærmeste da de er nære ungen og oss. og sier selv at de ikke trenger sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For en del år tilbake var det høyst uvanlig, iflg dem jeg kjenner som hadde småbarn på den tiden (for ca 20 år siden). Men nå har det nesten gått inflasjon i takkekort, og det skal helst være selvlaget og forseggjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi takket ganske enkelt med en statusoppdatering på facebookprofilene våre. Enkelt og greit. Man har da sannelig nok og styre med etter en fødsel om man ikke skal bruke tid og krefter på takkekort. De fleste får man etrter hvert snakket med på tlf eller at de kommer på besøk, og da kan man igjen takke dem personlig. Takkekort er for bryllup, konfirmasjon og dåp. Hverken mer eller mindre. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk sistemann for 3,5 år siden, da var det ikke vanlig med takkekort. Men jeg har registert en økende tendens det siste 1-2 årene. Mulig det bare er i enkelte kretser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg fikk mine eldste for 5 år siden og det var veldig vanlig å gjøre det da også...så spørs vel hvor man er fra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skriver som ei over her.. takkekort er for bryllup, konfirmasjon og dåp for oss også..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er vanlig å sende ut takkekort med bilde av den nyfødte. Er ikke store greiene å ordne når du har kommet hjem. Ta bilde som du legger inn på pcen og last det inn på en fotoside der de har takkekort. Kommer i posten i løpet av noen dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Merkelig...Da jeg fikk min 1. for 17 år siden hadde det vært vanlig blandt mine venner og kjente å sende takkekort etter fødsel i flere år allerede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ikke i våre kretser, heldigvis.

 

Her er det vanlig å takke personlig om man får det face-to-face. Ellers bruker man telefon eller sender et kort i noen få tilfeller.

 

Jeg vil helst slippe å få ferdig trykte bilder med "Takk for den fine gaven. Hilsen Vhaniljha Ehmmeliné" - det er bare med å fylle opp forurensingsbunken...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi sendte ut etter dåpen, så takkekortene dekket alle gavene vi hadde fått det første halvåret, både barsels- og dåpsgaver.

 

Jeg skrev for hånd slik at de ble litt personlige.... syns det er det minste man kan gjøre når folk tar seg bryet med å kjøpe gaver :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanlig i mine kretser. Kjente og kjøre vil gjerne ha bilde av den nye babyen og ikke alle er på facebook/mail (eldre generasjon). Vi brukte mye tid på å velge ut de fineste bildene og "trålet" nettbutikker for å finne fine kort. Endte opp med å bestille hos kortshop.no og ble veldig fornøyde.

 

Hver sin lyst selvsagt, men vanlig der jeg kommer fra (bygd) og dit jeg har flyttet (litt over middels stor norsk by) og da jeg bodde i flere av Norges største byer. Også vanlig blant mine venner og slekt over hele landet, så om en gjør det eller ikke, beror kanskje mer på hva man er vant til/lært opp til hjemmefra mer enn geografisk tilhørighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ingen i vår krets har gjort det, Vi takket de aller fleste personlig å de andre ringte vi. Ellers fikk alle takkekort etter dåpen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gjorde det ikke. Jeg synes det er helt unødvendig. Det er hyggeligere med en telefon eller liknende for å si takk til dem man ikke ser og kan takke direkte.

Hjemmelagde kort er i hvertfal uaktuelt. Jeg kan ikke fordra å få slikt som folk forventer at jeg skal ta vare på, men som uansett går rett i søpla.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...