Gå til innhold

Hvordan skal man ordne ting?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg og bf er nettopp gått fra hverandre, har en sønn på 3.5 år og en datter på snart 1. Vi har vært til mekling en gang, men kom ikke frem til noe.

 

Mekleren sa at di anbefaler ikke barn under tre år mer enn en overnatting om gangen og heller hyppige besøk. Jeg har foreslått at vi kan prøve samvær torsdag til søndag annenhver helg + en natt i den andre uken. Bf vil ha 50-50. Jeg synes det blir for mye for jenta, og mener at vi skal ikke skille barna.

 

Vi har et hus sammen som begge ønsker å beholde. Hvis jeg skal betale han ut blir det med ca 100 000, skal han betale meg ut blir det ca 350 000. Dette fordi jeg har gått inn med mer i huset, samt mine foreldre hjalp oss. Vi betaler nå 13000 på lånet, får da inn 5000 på utleiedelen. Slik jeg ser det vil ikke han klare å beholde huset økonomisk med 8000 til lånet som er nå + det han må betale på lånet for å betale meg ut, samt bidrag.( Dette får jeg ikke han til å skjønne.

Jeg vil få os, utvidet barnetrygd, barnebidraget og en varierende lønn da jeg går som vikar. Foreldrene mine vil hjelpe meg økonomisk slik at jeg kan beholde huset hvis jeg ønsker det, slik at jeg vet at jeg vil klare med huset.(Han har ikke foreldre som kan hjelpe han økonomisk).

 

Nå er jeg litt rådvill for hvordan man skal ordne opp i dette. Slik det er nå bor jeg i huset når jeg er sammen med barna, og han bor i huset når han skal ha barna. Dette er en lite gunstig situasjon for alle parter.

Jeg ser liksom for meg at vi havner i en rettsak både med barn og hus, noe som vi begge helst vil unngå.

 

Noen som kan hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg syns ikke du skal gi deg på det med samvær. Det er barna som er det viktigste. Kan jeg spør hvem som sier at det kun er anbefalt 1 overnatting for de under 3 år? (mekler - hvor?) Jeg er i rettsak nå skjønner du, med samværssak. Barn under 3 år som ikke har bodd med far. (trenger "bevis" fra flere hold).

Men til din sak igjen, så bør vel du stå med huset? Det er du som skal ha barna mest og det er der dem er kjent.

Bare tenk barnas beste hele veien gjennom meklingen, jeg har ikke så mange råd å komme med.

Ønsker deg bare masse lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk:-)

Jeg bor i nord-Norge, og mekleren sa til oss på første mekling dette med overnatting på den minste. Teoretisk og faglig anbefaler de ikke noe mer!

Jeg tenker på barnas beste, men er usikker om bf egentlig gjør det... Han har nå kommet med at han vil ha 50-50 på gutten på 3.5 år, men det virker ikke så nøye med jenta på 10mnd!!!

 

Ønsker deg masse lykke til med rettsaken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...