Gå til innhold

Luftsmerter og kiropraktor. Erfaringer??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ei lita frøken på 3 mnd som er litt plaget med luftsmerter (tror jeg). Hun er mye urolig ved amming og etter amming. Hun raper stort sett alltid, men virker ikke tilfreds alikevel. Jeg hører ofte buldre lyder i magen og hun promper som en mann :) :) Om natta ligger hun lenge og kaver med armer og bein etter at jeg har ammet henne. Roer seg som regel hvis hun får prompe litt. Lurer litt på om jeg skal ta henne med til kiropraktor? Hun er egentlig ei veldig blid jente, og gråter ikke utrøstelig sånn som kolikkbarn gjør, men virker som sagt utilfreds... Noen som har erfaring med kiropraktor selv om det ikke er kolikk?? (eller det er vel kanskje en form for kolikk....)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kan bare si at min hadde fryktelig kolikk. Vi var til kiropraktor mange ganger, men det hjalp ingenting.

Men de sier jo også selv at hvis det er tarmene som er kranglete så får jo ikke de gjort noe med det. De kan jo bare jobbe med evt løsninger.

Så jeg hadde sagt det var bortkastet, ihvertfall når du er rimelig sikker på at det er luft som plager henne.

Har du prøvd minifom da?

Skrevet

Løsninger.. Låsninger skulle det være..

Skrevet

Har ikke prøvd minifom, så kanskje jeg skal gjøre det. Er så slitsomt å se at hun kaver og strever sånn. Litt kjedelig å bruke masse penger på kiropraktor hvis det ikke hjelper.

Skrevet

virker forresten som om hun har litt vondt i ryggen. For hvis jeg stryker eller klemmer henne litt lett på ryggen så rykker hun unna, svaier den.... Vet ikke om det har noen sammenheng men....

Skrevet

Bare gode erfaringer med kiropraktor her:) Og jeg ville prøvd hvis jeg var deg. Finn en som du vet har god erfaring med små babyer. De finner fort ut om det er noe de kan gjøre eller ikke. Og om du misstenker at hun kan ha vondt i ryggen i tillegg, ville jeg hvertfall gått med en gang.

Skrevet

Hvis du tror hun har vondt i ryggen, ville jeg ha gått. Selv har jeg ikke god erfaring med kiropraktor. Storesøster hadde skikkelig kolikk og "alle" sa at kiropraktor ville hjelpe, så jeg var veldig skuffet da det ikke ble noe bedre etter behandling (følte en stund tvert i mot at hun ble verre). Nummer 2 hadde også kolikk, men da orket jeg ikke å prøve kiropraktor. Med lille har jeg vært hos kiropraktor, han var omtrent sånn som du beskriver din (bortsett fra at jeg ikke har trodd han har vondt i ryggen), og jeg tenkte at det vel ikke kunne skade å ta en sjekk. Kiropraktor fant ingenting og gradvis har luftsmertene blitt mindre selv om han fortsatt er våken ca. halvannen time hver natt pga luft.

Men... skader jo ikke å prøve. Mange sier det har hjulpet dem masse, og ryggsmerter skulle jo virkelig være "kiropraktormat"!

Skrevet

Er veldig usikker på det med ryggen...for hun griner ikke når jeg tar der, så kanskje hun bare er litt kilen.... Skal prøve noen dager nå uten melkoprodukter og kaffe for å se om det hjelper, hvis ikke så blir det kanskje en tur til kiropraktor :)

Skrevet

Vi prøvde kiropraktor på sønnen vår. Han fant ei låsning i nakken hans. Noe som kalles KISS.

Men skrikinga og prompinga ga seg ikke av den grunn.

Vi prøvde også akupunktur, noe som garantert hjalp lille gull med magevonde;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...