jent88 med gull i magen Skrevet 31. mars 2011 #1 Skrevet 31. mars 2011 Er i uke 31 idag. Har gådd med bihulebetennelse i over ei uke nå. Konstante smerter i hode, nesen, kinnbeina, kjeven og halsen. Noen som vet om det kan gi utslag for noe svangerskapsforgiftning?? Har ikke vært hos noe lege enda, men idag tok jeg tlf fatt å ringte dem. Så venter enda tlf fra dem..
<harmoni> Skrevet 31. mars 2011 #2 Skrevet 31. mars 2011 gir nok ikke utslag for sv.forgiftning.. vil anbefale deg nesespray.. da blir du fort frisk
Drømmefanger<3 Skrevet 31. mars 2011 #3 Skrevet 31. mars 2011 Svangerskapsforgiftning og bihulebetennelse har ingen forbindelse med hverandre, så det trenger du ikke være redd for. Men bihulebetennelse er jo fryktelig vondt, så var jeg deg ville jeg skylle med saltvann og muligens ty til nesespray også.
Lamamor Skrevet 31. mars 2011 #4 Skrevet 31. mars 2011 Hei! Jeg har selv hatt to bihulebetennelser i vinter, og det er veldig vondt og slitsomt (spesielt når man er gravid) så jeg føler veldig med deg. Begge gangene har jeg vært hos legen, og etter en uke hjemme uten forbedringer fikk jeg antibiotika.. Da ble jeg sakte, men sikkert bedre. Så jeg vil anbefalle at du kansje vurderer å ta antibiotika, det er jo veldig slitsomt å gå syk over lang tid, og heller ikke bra.. Ellers vil jeg anbefalle nesehorn, slik at du får skylt nesa ordentlig, samt nesespray og mye varm te. Ønsker deg masse god bedring
blockarella Skrevet 31. mars 2011 #5 Skrevet 31. mars 2011 Jeg hadde bihulebetennelse i uke 32, for 3 uker siden. Da jeg gikk til legen fikk jeg penicillin som visstnok ikke var farlig å ta for gravide (Apocillin) og det var en lettelse! :-) Så ta deg en tur til legen du! :-) I mellomtiden fikk jeg tips om nesespray (Rhinox er trygt for gravide og litt mer effektivt enn saltvannsdråper) og paracet, også dette fra en lege. God bedring, jeg vet godt hvor vondt det er! :-)
salamander Skrevet 31. mars 2011 #6 Skrevet 31. mars 2011 solhatt!! helt fabelaktig. er anbefalt 10-15 dråper i et vanngalss tror jeg, men jeg bruker å gurgle en shot med kanskje 40 dråper i et halvt glass. 3 ganger i løpet av den første dagen, også skal vet være bedre allerede. bruker selv aldri nesespray eller legehjelp/antbiotika og får dette et par ganger hver vinter.
yahoo81 Skrevet 31. mars 2011 #7 Skrevet 31. mars 2011 jeg er i uke 35 og har nettopp hatt bihulebetennelse selv, grusomme greier!!! jeg var hos legen og fikk vite at det var bakterielt,-heldigvis, så da fikk jeg apocillin som jeg gikk på en uke, nettopp ferdig med kuren nå. jeg hadde en del hjelp av å sitte oppreist å sove.. ikke behagelig, men jeg var så tett at jeg hadde problemer med å puste hvis jeg lå flatt. saltvannsnesespray og samt paracet hver 6 time ble redningen for meg. en utrolig slitsom periode, men trøsten er at det går over og man blir sakte men sikkert bedre. god bedring!!! du må si at du må ha antibiotika, ikke bra for gravide å være syke med infekjsjon og feber.! dette må jo legen skjønne! lykke til!!!
Heldig mamma til ♥to gutter♥ Skrevet 31. mars 2011 #8 Skrevet 31. mars 2011 Jeg hadde bihulebetennelse rundt uke 30. Brukte nesehorn til å skylle med saltvann og få ut puss og nesespray (Rhinox) i 1 uke først, men det var ikke nok. Fikk til slutt antibiotika (Apocillin) og da begynte det å bli bedre etter ca 3 dager. Solhatt som nevnes over her er ikke anbefalt for gravide og har ingen dokumentert virkning.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå