Gå til innhold

Inspirert av overklassenavntråden...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Maud Angelica, Leah Isadora og Emma Tallulah er vel i grunnen i samme klasse som navnene til hi fra den andre tråden. Er det også trailernavn altså? For det er jo ihvertfall ikke overklassenavn.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jepp, det er det i mine øyne.

Men ser ikke noe galt i mennesker som velger den type navn.

Folk får velge hvilke navn de vil til barna sine. Man velger de navnene de best liker selv. Noen synes sikkert navnet på barnet mitt er blodharry, men det plager ikke meg.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maud "sier" kongelig, av den grunn at jeg tenker dronning Maud automatisk....Leah Isadora er mer et navn i samme stil som andre tråden, mens Tallulah gir hint mot kjendiser og ønske om og skille seg ut eller i det minste gjøre noe først...Nå VET jeg jo hvem sine barn dette er men sånn når jeg prøvd og "glemme det" så var det dette som slo meg...

 

Overklassenavn alla " gamle familier" så tenker jeg at det er enten gjerne 3 eller 4 fornavn og gjerne minst to etternavn brukt (hvorav bare ett er etternavn, men dere skjønner tegninga), og/eller man kombinerer det med "vanlige" norske navn med "forpener" skrivemåte med ch og ph og stumme h-er generelt her og der :o)

 

Blant de familier jeg VET "alltid" har vært mer eller mindre velstående, så har man tradisjon for vanlig, normale norske, enkle navn (IKKE dobbeltnavn, såfremt det ikke er naturlig og da bruke BEGGE navn sammen), og kun et etternavn, det navnet som "bærer slekta"...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er i samme gate og beviser dermed at Märtha gir en god dag i hva folk forventer av henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er typisk navn av foreldre som vil vise at de har egne meninger og er annerledes enn alle andre. En type opprørsnavn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...