elin Skrevet 31. mars 2011 #1 Skrevet 31. mars 2011 Observante brukere ga oss tidligere i dag beskjed om at en teknisk feil hadde skjedd på Barnimagen og Dinbaby. Informasjon om to av brukerne lå ute, nederst på forumtrådene. Dette er svært beklagelig. Nettstedet er bygget på en komplisert plattform og noen ganger skjer det som ikke skal skje. Etter at vi fikk beskjed kastet vi oss rundt og fikk stoppet problemet. Informasjonen ble liggende ute i rundt en halv time. Vi vil gjerne prøve å forklare hvordan dette har påvirket brukerne. Her er noen spørsmål og svar: Hvor mange brukere er blitt utsatt for dette? Vi er 99 prosent sikre på at dette bare gikk ut over to brukere. En på barnimagen og en på dinbaby. Ble passordet mitt eksponert? Nei. Ingen passord ble eksponert og alle kontoer er fortsatt trygge. Dersom du likevel ønsker det, kan du endre passord på kontoen din. Hvor mange så dette? Vi vet ikke nøyaktig hvor mange som har sett dette. Men den halvtimen feilen var ute, er det normalt opp mot 900 personer inne på hele barnimagen. Halvparten av disse var kanskje innom forumet, ikke alle la merke til teksten som lå utenfor selve innholdsfeltet. Våre beregninger sier derfor at mellom hundre og to hundre personer kan ha sett dette. Dette er selvsagt to hundre for mange, men det er viktig å forstå at dette ikke er eksponert for hele verden. Feilen er funnet og rettet nå. Vi beklager igjen, og takker nok en gang for at dere er så oppmerksomme og sier i fra. Vennlig hilsen BIM og DIB, ved Elin Davidsen.
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2011 #2 Skrevet 31. mars 2011 Dere er 99 prosent sikre på at dette BARE gikk ut over to brukere?? Og dere kan altså ikke garantere at ikke flere ble utsatt for dette? Beklager, men 99 prosent er ikke godt nok, og BARE to brukere er to for mange uansett. Og ang. hvor mange som har sett dette så spiller det vel ingen rolle om det var EN eller TOHUNDRE. Dette er rett og slett ikke godt nok!
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2011 #3 Skrevet 31. mars 2011 Hvordan vet jeg at dette ikke skjedde meg?
Nagilimia Skrevet 31. mars 2011 #4 Skrevet 31. mars 2011 Hei! Jeg har forståelse for at tekniske feil kan forekomme. Nå er imidlertid denne feilen så stor, at jeg lurer på hvordan JEG kan være sikker på at denne feilen ikke skjer igjen? Jeg kjenner jeg har lyst til å "forfalske" mine opplysninger, men det gjør samtidig meg til en kriminell... Er det riktig? Jeg vil at dere skal overbevise meg om at konsekvensen for dere er så store, at dere kan overbevise meg om at dere gjør alt for at en slik feil ikke skjer igjen. Hva konkret blir gjort? Hvordan kunne i det hele tatt akkurat denne feilen oppstå? Hadde jeg fått som kompensasjon hvis det var min informasjon som lå ute? Jeg ser det på som useriøst å forsvare hvor mange som så dette, da man uansett i gjennom lover skal være sikker på at slike feil ikke oppstår, uavhengig antallet som så dette. Det positive er at dere reagerte hurtig, slik at færrest mulig fikk dette med seg Håper dere forstår at dette innlegget er et svar på at forklaringen er mangelfull m.h.t på å trygge meg i at denne feilen ikke skjer igjen.. En bedre forklaring bør utarbeides
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå