Gå til innhold

Tenker dere at vi er fra overklassen når dere hører barnas navn?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Ja, jeg vet det, men herregud... det var for å poengtere forskjellen mellom en trygdeytelse og sosialstønad. Det er faktisk veldig stor forskjell mellom de to tingene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, på ingen måte. Tenker mer at det er noen som prøver å høres ut som de er bedre enn andre, men som mislykkes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg tenker ikke at dere er fra overklassen. Vil vel påstå at vi i Norge ikke har et "klasse-system" som man har i en del andre land. Derimot har vi folk som er rike, uten at jeg vil kalle dem overklasse.

 

Skal ikke uttale meg om din alder eller yrke, men tør påstå at du ønsker du hadde mer penger enn du har og at du er opptatt av fasade og status.

 

Håper virkelig ikke at noen tror mine barn er fra overklassen! Lite trolig siden de heter noe så ufancy som Liv og Anne:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20.49: morstrygd ER overgangsstønad, det finnes ingen morstrygd som kicker inn etter at perioden for overgangsstønad er utløpt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er fra en overklasse familie og de navnene der hører ikke hjemme her dessverre. Vi som virkelig er overklasse velger gjerne klassiske, tidløse navn på barna, navn som har vært i familien i generasjoner, ikke pompøse liksom "prins" og "prinsesse"navn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overklassefamilie, orddeling er "tricky". Det er ikke til å stikke under en stol at ikke alle som "virkelig er overklassen" er like stødig i norsk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei.

 

Jeg tilhører selv absolutt ikke noen "overklasse" men er født og oppvokst på Briskeby på Oslo-vest, og har flyttet tilbake hit nå, derfor vet jeg litt om navn i dette område, og jeg synes ikke dine navn minner om det jeg kanskje vil kunne karrakterisere som "typisk Oslovest navn.

 

Noen navn(navntyper) som jeg synes går igjen blant små barn her er:

 

Amalie

Ingrid

Nora

Emilie

 

Alfred

Amadeus

Oskar

Ludvik

Philip

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ååå, anonym 21:36...føler meg støtt:)

 

Beklager på det sterkeste, en slurvefeil, skal ikke gjenta seg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg lurer litt på hva virkelig overklasse er? Vil det si mye penger? Vil det si mye penger i flere generasjoner? Et bestemt bosted? Et bestemt familienavn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ingen måte..

 

Jeg tenker at du ønsker å være fra overklassen, og har gjort en dårlig forsøk på å imitere å være derfra.

Også tenker jeg at du er umoden som i det hele tatt gidder å stille det spm. for å få det bekreftet eller avkreftet.

Føler meg dum som i det hele tatt svarer på det også, men klarte ikke å la være... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei, tenker du er en ung mor.

 

men navnet skjemmer ingen., er ikke akkurat stygge navn, men du er ganske patetisk som prøver å vere noe bedre enn det du er. tippe du er en mor som kan bruke opp hele trygden din på fancy merke kler til ungene for så å leve på grandiosa resten av mnd fordi dere er blakk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Juliea+gullet07.03.11

Nope tvert imot. Så håper ikke det var overklassen dere hadde i bakhodet da dere navnga dem... Desverre altså. Ikke navn etter min smak. Ikke navn fra overklassen, litt harrytamp navn vil jeg heller si altså.

 

Men det er min mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får ikke noe speiellt inntykk av navnene, men måten hi skriver på sier meg at hun er ung og ønsker status og overklasse som hun skriver.. Ser heller kansje for meg at det er en ung jente som kansje ønsker bli gravid som har sitti og tenkt på hva navne som er pene osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*LOL*, leste svarene deres nå XD! For det første er det mange som åpenlyst er veeeeeeeldig misunnelige her... Ikke alle kan ha like god fantasi og smak, så selv om noen har skikkelig bondenavn på ungene sine (Liv, Anne, Kari osv...) så betyr ikke det at andre behøver å være like kjedelig! ^^

 

Forskning viser at navnene jeg har valgt faktisk er mest vanlig i de rike områdene i landet... Så driti ut! :-D

 

Folk er seriøst dumme!

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pisspreik. Fordkning viser slett ikke det! Hehehehehe..

 

Jeg er ikke misunnelig på navnene du har valgt. Jeg foretrekker barn uten Vi Menn-piken type navn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er man automatisk MISUNNELIG hvis man misliker noe?

 

LIker du ikke navnet Michelle Angelica Madeleine? Du er bare misunnelig! Synes du ikke silikon er pent? Du er bare misunnelig på oss som har silikon. Syns du ikke advokatyrket virker attraktivt? Du er bare misunnelig.

 

Herregud, hadde man vært misunnelig hadde man kalt ungen sin et like dustete navn, tatt silikon og blitt fuckings advokat.

Alle kan ikke like de samme tingene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...