Gå til innhold

Æææ..Sønnen min sto uten å holde seg *kry*

Anbefalte innlegg

Gjest frøken_førstegangs-med gutt<3
Skrevet

Jippi!! Han blir 7 mnd på søndag, og har gått rundt bordet i litt over en mnd... Lurer på når han begynner å gå, han må gjerne vente en stund til, for jeg skal til Køben i jobbsammenheng i helga og har lite lyst til å gå glipp av første skritt..

Får ikke tak i noen på telefon, så da måtte jeg få jublet litt her inne! Kjipt å ikke få sagt det til noen..hihi

Videoannonse
Annonse
Skrevet

å så gøy!:D gratulerer til deg med en så stor og flink gutt:D har en på 7.5 mnd som begynte å åle seg fram for noen uker siden, så tror vi er et stykke unna å stå, men alt kommer for en dag:) synes tiden går så alt for fort nå etter han bikket 6 mnd! men guud hvor spennende!:D

Skrevet

Helt enig ang det med tid, jeg begynte i tillegg å jobbe da han var 6 mnd, så her flyr liksom dagene bare fordi. Men trøster meg med at han er hjemme med pappa'n sin og han får jo tydeligvis nok stimuli. Hehe. (og så slipper jeg å være den som må fly og si nei hele tiden, hihi)

Skrevet

Så gøy! :-)

Var det han som sto i sengen ved 5 måneders alder også? Eller blander jeg med noen andre?

I så fall.. Hvordan var utviklingen ellers? Veldig aktiv? Rullet rundt?

Bare lurer.. Nå er lille frøkna her 4,5 mnd og tenker jo veldig på å senke bunnen i sprinkelsenga med tanke på bittelille gutten som plutselig sto så fint oppreist...

Skrevet

Ja, det var han :) Han har vært veldig aktiv fra han var ca 1 mnd..og det var rundt da han begynte å nekte å ligge i armene også, han skulle opp, ellers bare vrei han seg og hylskrek. Vi sjekka han for låsninger osv, men det var bare det at han ikke ville ligge. Ved 2 mnd klarte han å reise seg opp til sittende hvis man holdt han i armene, og ved 3 mnd hvis vi holdt fast bena. Det var også ved 3 mnd at nattesøvn hælvete begynte, og vi har vel ikke sovet en hel natt sammenhengende siden!!! Nå begynte han virkelig å jobbe, og snudde seg fra mage til rygg for første gang akkurat en uke etter fylte 3 mnd, en uke senere rullet han fra rygg til mage, og det var ikke mulig å få han til å ligge på rygg mer. 2 dager etter reiste han seg opp i krabbestilling.Ved 4 mnd kunne han vugge seg frem og tilbake, nå stoppet det opp i litt over en mnd, han bare sto å vugga. Ved 5 mng og 1 uke satt han seg opp selv, og uka etter knakk han endelig krabbekoden..Derfra gikk det vel ikke mer enn en uke før han begynte å reise seg opp og gå rundt møblene. Så det blir spennende å se. Men selvom det er veldig stas, så har det krevd mye av meg og pappaen, han har trengt myyye stimuli hele veien, altså ikke hjelp, men oppmerksomhet. Nettene har vært, og er enda litt tunge. Og vi må jobbe med matingen hver dag, han veide det samme på 6 mnd kntr som han gjorde på 5 mnd kntr..han har rett og slett hatt for mye å tenke på til å orke å spise, og han blir sur hvis vi bruker for lang tid på matingen, vrir seg ut av stolen og vil ned på gulvet. Det igjen resulterte i at han spiste seg opp på natta. Men nå gadd vi ikke mer og har blitt strengere med matingen, vi måtte rett og slett bråkutte flskene på natta for å få han sulten nok på dagen til å spise middagsglass osv..

Så det er jobb, men det er det vel med alle babyer..

Skrevet

Det var nok mange som fikk litt noia av det bildet. Min er 8 dager yngre, og vi senka bunnen i senga dagen etter at jeg så det bildet. He he :)

Skrevet

Jeg så forresten det anonyme innlegget (igjen...) i dag, utrolig så mye rart folk må bry seg med! Man må jo bare le av det, men det gjør du sikkert også :)

Skrevet

Hehe, joda, jeg prøver å le, men begynner å bli litt lei, og syns det er litt trist at jeg har begynt å tenke meg om 2 ganger om jeg virkelig vil poste et innlegg..menmen..hehe

Ja, hehe, det er flere som har sagt at de ble skremt og måtte senke senga.. Det er jo på en måte lurt å være førevar i slike situasjoner, for hadde ikke jeg gjort det når vi gjorde det ville nok guttungen smelt rett i flisegulvet..uff, blir smådårlig av tanken.

Skrevet

Jøss, det er sinnsykt stor forskjell på barn! Kjenner igjen "slitet" med å ha et så aktivt barn. Min første var også som gutten din, krøp da hun var 5,5 mnd osv..

Gutten min nå er 5 mnd+1 uke og snur seg ikke fra mage til rygg engang! (har sjekket han for låsninger osv, men alt man finner er at han er litt stiv i nakken..) Skikkelig uvant nå og ha en så "makelig anlagt" baby i forhold til sist gang!

Jaja, kjekt for deg hvertfall! Krysser fingrene for at han holder igjen de første skrittene til du får se da :)

Skrevet

Så herlig! Kjenner jeg gleder meg enormt til min kommer i den alderen. :)

Skrevet

Så flink han er!! Skjønner godt at du er stolt ja!

Vesla mi henger nok litt bak ja, hun begynte å åle seg på tvers av stuegulvet da hun var 5.5 mnd gammel, og blir 6 mnd neste tirsdag, det eneste som har skjedd er at hun kryper stadig raskere! :P

Men morro er det, disse nye tingene :) Man ser på dem at de forandrer seg og skjønner mer fra dag til dag <3

Skrevet

Flink gutt du har:) og jeg liker bloggen din også, og synes absolutt ikke du skryter for mye av livet ditt og godgutten din! Ikke bry deg om hun sure på anonym, er helt sikkert samme dama som sist - hun er misfornøyd med sitt miserable liv, og har valgt seg en hakkekylling, som dessverre ble deg! Overse de negative kommentarene, og les de positive!

(Men jeg må innrømme at jeg er glad jenta mi ikke er så kjapp som han lillegutten din...synes tida med baby går alt for fort)

Skrevet

så flink han er :)

Datteren vår var også litt tidlig ute, ikke så tidlig som din gutt da, hun ålte seg frem når hun var 5 1/2 mnd, krøp når hun var 6 1/2 mnd, reise seg opp når hun var 7 mnd å begynte ogå å gå rundt ting da, Etter kansje en mnd sto hun uten å holde seg men hun tok ikke sine første skritt før 2 uker før 1 års dagen så det kan enda ta tid ;)

Gutten vår er ikke like rask, han begynte å dra seg fremover rundt 7 mnd er nå 7 1/2 å prøver å komme seg opp i krabbestilling men får det ikke helt til enda. Han prøver også å dra seg opp etter ting men klarer ikke det heller. Kjenner at han godt kan vente med å reise seg å gå langs ting, husker jeg løp etter vesla konstant for hun eide jo ikke begrep på fart.osv.

Uansett så er gutten deres kjempe flink :) Det er herlig å se når de små utvikler seg å du har rett til å være stolt!

Som andre sier ikke bry deg om de negative kommentarene :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...