Gå til innhold

Barnehageopptak- gjort en kjempefeil, hva gjøre nå


pruprrup

Anbefalte innlegg

Satt oppstart på barnet til 1. september (barnet er født i juli 2010), og det resulterer at vi ikke er med i fellesopptaket (Jeg burde sikkert ha visst bedre....men for sent nå)

 

Hva gjør man så videre. Har prøvd å ta kontakt med opptakskontoret i kommunen, men der var det ingen hjelp å få. Beskjeden var at man bare måtte vente å se om det ble noe ledig....

 

Burde jeg gått inn og endret søknaden til å være oppstart fra 1.aug? Får fortsatt ikke vært med i fellesopptaket, men men

 

Noen med erfaring?

 

Herregud at det går ant å gjøre en sånn feil, skulle jo ikke vært mulig i søknadspapirene!!!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror nok ikke det hjelper så mye å endre startdato nå. Du er utenom hovedopptaket, og slik vil det være.

Jeg gjorde en lignende feil i fjor.

 

Så man kan ikke gjøre så mye annet enn å væe på hugget og forhøre seg om ledige plasser med jevne mellomrom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil det hjelpe å ta kontakt med private bhg selv? Jeg fikk inntrykk av at kommunen kun hadde oversikt over kommunale bhg, resten var helt utav deres hender etter de hadde sent over listene med søkere

 

(Og hva er vitsen med et sammordnet opptak, hvis koordineringen er så elendig)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ifjor fant jeg en oversikt over barnehager i vår bydel som hadde ledig plass. Dette var familiebarnehager blant annet. Tipset en venninne og hun fikk plass til sin jente som er født i sept. med en gang. :) Kanskje du kan finne en lignende oversikt over der du bor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring rundt til private barnehager!

 

jeg fikk avslag på bhg.søknad i fjor, hadde en komunal på 1.valg og en privat på 2. valg.

 

Det jeg fant ut var at i denne private barnehagen her jeg bor så tok de kun inn barn som hadde barnehagen på 1. valg. Jeg fikk denne beskjeden av styrer da jeg ringte og gikk inn og forandret søknaden og satte denne private bhg. på 1. valg, 3 dager senere hadde jeg brev i postkassa fra barnehagen som ønsket oss velkommen :-))

 

Lkke ti!l kanskje noen har ledige plasser likevel! :-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommunen har ikke oversikt over hva de private bhg har av plasser o.l Da ringer du bare rundt til de private bhg selv, der du ønsker plass og forklarer situasjonen for dem. Så spør du bare om de har ledig plass =) =)

 

Grunnen til samordnet opptak er at da har alle, både de private og kommunale bhg mulighet til å sjekke en og samme liste på samme tid, så er det mer orden!

 

Jeg har jobbet i flere år i privat bhg og vi sjekker samme liste som de kommunale bhg. Greit å ha en gitt periode vi kan fylle opp bhg plassene for neste år istedenfor å måtte gå inn hver 14.dag eller lignende for å alltid se om det er noen som søker!!!!

 

Har en privat bhg ledig plass, kan de gå inn på listen og se om det fremdeles er noen som ikke har fått plass selv om de ikke hadde den spesielle bhg på sin prioriterte liste. Da tar bhg kontakt med dem og tilbyr dem plass likevel.... =) Så er det opp til foreldrene å velge om de vil ha plass i en annen bhg eller om de vil stå uten plass.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Føler med deg... Jeg gjorde akkurat samme feilen for et par år siden. Jeg gikk inn og endret søknaden til en dato i august i håp om at de da prioroterte oss i neste omgang. Vi fikk plass ved neste mulighet. Sa ja til første tilbudet vi fikk siden jeg var så engstelig for å stå uten tilbud. Fikk så tilbud om 1.valget en stund etterpå. Måtte da betale for to barnehageplasser siden det var oppsigelsestid når vi skiftet fra kommunal til privat barnehage. Betale dermed for to barnehageplasser vi ikke benyttet i august... Men,men..det måtte vi kaskje ha gjort uavhengig av "feilen" vi skrev i søknaden. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...