Nea og juniors mamma Skrevet 31. mars 2011 #1 Skrevet 31. mars 2011 Blir så frustrert og skjønner ikke hvorfor det skjer, vaskemaskinen går konstant føler jeg. Han veier 6,5 kg og bruker Libero nr 3 (5-8 kg) som sitter forholdsvis bra på. Er det noen som har noen tips? Avføringen hans er riktignok tynn (ammes), men det skal da ikke være sånn....
Lessismore Skrevet 31. mars 2011 #2 Skrevet 31. mars 2011 Min lille jente gjør akkurat det samme. Hun er 2,5 mnd og veier ca 6 kg. Vi bruker Pampers nr 3, som skal gå til 9 kg. Merkelig. Kanskje vi ikke strammer bleiene nok?
Nea og juniors mamma Skrevet 31. mars 2011 Forfatter #3 Skrevet 31. mars 2011 Jeg strammer så mye som tilrådelig, han er tidvis noe rød i midjen etter bleien om den sitter for stramt. Hvordan ligger jenten din når det går som oftest gjennom og oppover ryggen? Junior ligger enten i bilstolen, vippestol eller på fanget når det skjer. Ligger han på ryggen på teppe havner det meste nederst i bleien og det siver ut bak på låret i stede. Trodde først at Libero sine bleier hadde dårlig oppsugingsevne, men hvis du har samme problem med Pampers så faller den teorien i fisk
Evigheten Skrevet 31. mars 2011 #4 Skrevet 31. mars 2011 Jeg svarer det samme som jeg gjorde på et annet innlegg her; prøv landlord! Libero og pampers funka ikke i det hele tatt på min før vi gikk over på str. 4 (Libero). Landlord kunne en sjelden gang lekke den også, men ikke hver dag sånn som de andre bleiene!
krysser-fingrene;D Skrevet 31. mars 2011 #5 Skrevet 31. mars 2011 Her var det samme problem. Vi har alltid variert mellom ulike bleietyper, men fant aldri ut at den ene typen var bedre enn andre. Det ble imidlertid mye bedre når vi begynte med grøt.
lovina Skrevet 31. mars 2011 #6 Skrevet 31. mars 2011 Ville prøvd å gå opp en bleiestørrelse. Forøvrig så hadde vi samme problemet her helt til han var tre og en halv måned. Stresset ikke med det, og han bæsjet nesten i hver bleie. Har prøvd landlord sine bleier, men rompa er skikkelig fuktig/våt hele tiden, æsj
♥lykkelig 2 barns mamma♥ Skrevet 31. mars 2011 #7 Skrevet 31. mars 2011 Var akkurat det samme her også.. Det går over Han tisset og bæsjet igjennom konstant!!
Aiva j121110 og en i mai13 Skrevet 31. mars 2011 #8 Skrevet 31. mars 2011 Velkjent.. :-) Senest i går, da hun "hang" på skulderen min for en rap, da spraka det. Gikk for å skifte: Min t-skjorte, hennes body og strømpebukse.. + 2 stelleunderlag gikk med.. så avsluttet hun med å tisse før jeg hadde fått på ny bleie. Glad for disse stelleunderlagene, ellers hadde det blitt mye håndklevask i tillegg. Altså, 4,5 mnd gammel har vi fortsatt en del lekkasjer. Kommer så mye på en gang og med voldsom fart at det bare må tyte ut, tror jeg. :-)
Snuppa + Spire Skrevet 1. april 2011 #9 Skrevet 1. april 2011 Bytt opp en størrelse i bleie. Det hjalp hvertfall her. Jeg har alltid byttet med en gang de nærmer seg minimumsvekten på bleiepakken. Libero 4 går jo fra 7-14 kg så du kan fint begynne med den nå. Men det vil nok skje en gang i mellom at det går igjennom - det blir bedre etterhvert:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå