Gå til innhold

Er så sint på stemor! Er og og mannen urimelig??

Anbefalte innlegg

Beklager, men her syns jeg dere overreagerte veldig. Barn sovner ikke på kommando og har du tenkt på at ukjente omgivelser kan gjøre at barnet ikke sovnet like lett som når dere legger han selv?

Du skriver heller ikke alderen til barnet, det har jo også litt å si. Har tanken slått deg at grunnen til at barnet gråt er fordi han skulle sovne hos noen "ukjente" uten dere, og at stemor har gått og bysset han i søvn for at han ikke skulle gråte og føle seg utrygg? Kan det være det hun mente med at hun ikke gir seg, at hun prøvde alt hun kunne for å få barnet til å sove? Hadde du syntes det er bedre om stemor hadde latt barnet ligge og hylskrike med spilledåsa på, og "tvunget" barnet til å gråte seg i søvn?

Når man har barnevakt må man forstå at ting ikke blir gjort HELT på deres måte. Barna kjenner oss og ting har en viss rutine, men hos andre må både barnet og barnevakta få føle seg litt fram. Kan ikke gå slavisk etter en bruksanvisning. Og jeg syns helt ærlig dere er bedritne ovenfor stemora di. Hun ville bare være grei og la dere få litt alenetid, noe alle foreldre trenger, og takken var at hun ikke får passe barnet igjen fordi hun ikke fikk lagt barnet til rett tid. Snakk om å være utakknemlig!

Fortsetter under...

litt drøyt å si at de ikke kan passe ungen igjen på lenge pga dette.

selv har jeg erfaring med at ungen ikke legger seg likt når andre passer ungen. men vi har reglen at ungen legger seg når ungen er trøtt når han blir passet. er han ikke trøtt så får han være oppe.

er ikke alltid unger legger seg likt som når foreldrene er rundt,.

du burde gi din stemor og far en mulighet til,.

ungen og din stemor og far trenger tid til å venne til seg rutiner de og om ungen skal passes der.

dere burde ikke være så strenge på rutinene som det dere er. bare det kan løse mye for dere.

om dere er redd ungen skal være trøtt og sliten i selskap så får dere passe ungen selv før dere skal bort,.

hohohoho, dere damer går frem på hver dang! :P Det er sant at stemor passet gutten i helga og at hun gjorde som hun gjorde. Reaksjonen "vår" derrimot :P Mannen min reagerte litt slik som dette, men jeg ba han skjerpe seg. Er da fullstendig klar over at barn ikke er likedan med andre som sine foreldre:)

Og for the record: Gutten bruker ikke å sligge å skrike uten grunn :P Er han trett, så sovner han. Er han ikke, sier hn ifra om det :)

Han er snart 1 år foresten ;) Og alderen min har da ingenting med saken å gjøre? Alle kunne reagert umodent uansett alder.

HI

For en urimelig rekasjon på en liten ting! Andre lukter og lyder kan jo gjøre at en baby ikke sovner hos andre,skjønner du.

Hva gjør du når han skal begynne i barnehage da? Det er ikke sikkert at de har samme sovetidene som dere har.

Jaja,nå får dere passe barnet deres selv,siden dere ikke vil ha mer barnevakt av besteforeldre.

Annonse

Jeg må si meg ganske så enig i hva resten kommenterer her. Dere er svært urimelig, også føler jeg at dere virker utakknemlig. Her stiller hun opp for dere, bare for at dere skal få litt fred. Også behandler dere henne på denne måten?!

Unger oppfører seg mange ganger annerledes mot andre enn foreldrene sine. Mange unger er som ett lys i barnehagen, men hjemme er de selve tarzan. Det er ganske forskjell, pluss barn liker å teste ut grenser på de nye som skal passe de. Må huske at han ungen deres kjenner dere bedre, å da kan det ikke bare være lett å sovne når andre skal passe han.

jeg hadde ikke villet passet ungen deres om dere var urimelig mot meg på denne måten. Kan jo være at din ste-mor prøvde så godt hun kunne?!

Blogg: http://tankeren.blogg.no

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...