Gå til innhold

Er så sint på stemor! Er og og mannen urimelig??


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er så sinna på henne! Vi var på besøk til pappa og stemor nå i helgen. På lørdag hadde jeg og mannen min lyst til å ta oss en tur på byen å se litt i butikker. VI skulle også inneom min manns søster en snar tur. Alt tok ca 2 timer tilsammen.

 

Når vi skulle til å dra sier min stemor at vi kan bare dra og kose oss og la lillegutt være igjen hjemme. Etter litt om og men går vi med på det.

Vi gir lillegutt mat og sier 2-3 ganger at han må legge seg innen kl halv 1, hvis ikke kommer han til å være sur og grinete resten av dagen. Sa at det er bare å legge han, trekke opp spilledåsa og gå ut av rommet. Sovner han ikke, er han ikke klar for å legge seg enda. Det er ALDRI problemer å legge han, så lenge vi sørger for at han ikke blir overtrett.

 

Når vi kommer hjem blir vi møtt av min bror som sier:herregud, for en grinarunge dere har da... Og stemor som sier: "bestemor, hun gir seg ikke" og storgliser.

 

Hun forteller at lillegutt sovnet i armene hennes kl 13.00, en halv time senere enn hva jeg hadde gitt beskjed om at han MÅTTE legge seg siden vi skulle på bursdag, og at han blir så grinete. Han sovner heller adri i armene våre..

 

Lillegutt bruker som regel å sove ca en time, men han våkner kvart over 1. Sur og grinete..

 

Vi må pakke for å dra på den bursdagen..

Hele resten av dagen er han sur og grinete uansett hva vi gjør med han. Vil ikke søise, ikke leke, ikke sove... Jeg vet at det er pga at han har sovet så lite den dagen. Er også veeeldig vanskelig å legge for kvelden, noe han aldri er..

 

Det jeg reagerte på var at han sovnet i armene til stemor, at han skrek mye(noe han heller aldri gjør..) at han våknet så raskt etter en dupp og at han var så grinete resten av dagen.

Ser liksom for meg ungen min som vrir seg av tretthet i armene til stemor. At hun ikke vil legge han og holder han oppe bare for sin egen del.. Den kommentaren med at "bestemor gir seg ikke"..

 

Jeg og mannen min har bestemt at pappa og stemor ikke får sitte barnevakt på en god stund pga denne episoden. Vi liker virkelig ikke at hun ikke hørte på det vi sa, vi som er ungens foreldre, vi som kjenner han best! Føler oss overkjørt, siden vi har sakt ifra at vi ikke liker den måten hun gjør det på. Greit nok at når det er hun som er voksen er sjefen når vi ikke er der, men hun kan da for himmelens skyld høre på de som kjenner ungen!!

 

Herregud, ble sint igjenn jeg nå... Ble langt og dette..

Er vi urimelige som ikke vil la henne sitte barnevakt igjenn med det første. Hun ble skikkelig sur når vi sa ifra om det..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dere vet vel at unger ikke alltid fungerer etter malen når andre enn foreldrene har kontroll. Det er slettes ikke sikkert at det gikk så greit som det skulle i deres fravær. Jeg har passet andres unger og forsøkt å gjort alt etter instrukser, men det er ikke alltid det går akkurat slik, nettopp fordi det ikke er foreldrene som gjør det. Heldigvis er de fleste av mine bekjente oppegående mennesker som forstår dette, og håndterer en dag utenom det vanlige når noen andre har hatt barnet.

 

Jeg blir helt skremt av å høre hvordan dere behandler en barnevakt. Og hadde jeg fått beskjed om at jeg ikke fikk passe barnet igjen, nei så hadde jeg helt fint innrettet meg etter det!

 

Dersom dette var så ufattelig viktig for dere, på halvtimen, med søvn, så ville jeg absolutt ikke hatt barnevakt den dagen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh, jeg håper HI troller eller er ironisk. Det er da slett ikke sikkert at barnet ville sove når stemor la babyen. Vel, nå har dere gått glipp av barnevakt, synd for dere. Snakk om å lage en stor sak ut av absolutt ingen ting. Skjerp dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, makan til syting og klaging! Jeg hadde gitt mye for å ha familie som barnevakt i ny og ne, men jeg har ikke avlastning med mine barn, verken av mann eller foreldre. Hvis dere skal lage helvete på grunn av en halvtime/brutte "instrukser", så er det kanskje like greit at dere ikke har barnevakt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet.. Dere høres ikke helt gode ut.. =S

Syns dere høres urimelige og urettferdige ut ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du spør... JA, dere er urimelige...

Men hadde dere behandlet meg som barnevakt på samme måte hadde jeg heller ikke ville vært barnevakt for deres barn igjen...

EVER!!

En ting er hvordan barna våre "virker" når vi utfører rutiner på den måten de er vant til, en annen ting er når andre skal overta å gjøre våre ting på sin måte! Ikke alltid at barna da "virker" på samme måte...

 

Du kan jo ikke sitte på din høye hest å se for deg hvordan barnet ligger å vrir seg av tretthet, og gå ut i fra at du har rett i at stemor ikke ville legge han... Det blir jo ren spekulasjon, og man kan ikke "straffe" noen ut fra egenspunnede spekulasjoner...

Skjønner godt at dama ble skikkelig sur jeg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er du helt tussete, HI! Du høres ut som en bedrevitende drittunge! Det er ikke alltid barn er med barnevakt som med mamma eller pappa, Og hjelpe og trøste, for en reaksjon! Det går ikke an å lage et så stort nummer av litt manglende dagsøvn! Jeg synes du burde be om unnskyldning med en eneste gang, og heller være takknmemlig for at noen faktisk tilbød seg å sitte barnevakt. Utakk er verdens lønn, tydeligvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så rart at lillegutt er slik mot stemor da, og ikke noen av de andre som har vært barnevakt til han... Jeg kjenner henne, og vet hun har gjort akkurat ddet samme med min bror når han var baby.

 

Vet og med meg selv at om jeg sitter barnevakt, følger jeg det foreldrene sier, iallefall når de forteller at slik og slik må gjøres, hvis ikke har de helvette resten av helgen..

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slapp nå litt av da HI! Går an å være litt rund i kantene innimellom! Hvis du er så redd for at ikke alle skal følges deres A- 4 plan så får dere bare la være å ha barnevakt da vettu. Men du kommer nok til å så et sjokk etterhvert som barnet vokser å ikke gjør alt etter deres plan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ikke for alvor mene at du har et helvete resten av helgen om ikke guttungen får sove som han pleier en dag? Da har du i tilfelle gjort deg selv en bjørnetjeneste...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å enkelt svare på spørsmålet ditt, HI, Er dere urimelige? JA!! Uten tvil og hinsides det fornuftige!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tro meg, vi har IKKE en A4 plan for dagen. Vet bare at babyen ikke tåler å være våken lenger enn 3 timer om gangen. Og hadde det vært en helt vanlig helg, hadde det ikke vært noe problem, men siden babyen ikke fikk nok søvn ødela han bursdagsfeiringen med hyl og skrik..

 

Veeeldig trivelig for resten det gitt..

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns faktisk ikke dere er urimelige jeg.... Dere er rett og slett idiotiske! Stakkars far og stemor! Gå og skam dere, og deretter kan dere besøke foreldrene og be om unnskyldning for overreaksjonen deres! FY!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir nesten flau på dine vegne, HI.... Makan til oppførsel. Hadde jeg kjent stemoren din hadde jeg gitt henne en god klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

milde himmel så dramatiskt da!

 

du kan vel ikek forvente at alt går etter klokka når det er andre som passer ungen din? ungen reagerer vel bare på at det ikke er dere som legger han. og vil ikke sove, det er vel ikke verdens undergang. og om dere ikke vil ha surr i rutinene deres så kan dere jo ikek velge å ha barnevakt.

 

jeg har hatt barnevakt til alle mine tre barn mange ganger, og jeg vet at hverken leggetid, eller andre regler jeg gir alltid blir overholdt, men jeg klikker jo ikke i vinkel om det ikke er noe som kan skade barna mine.

 

og hvorfor kunne ikke guttungen bare få sove litt mer etterpå når han var trøtt??

 

og hvor gammel er han siden rutiner har så mye å si? min på 9 mnder sover når han er trøtt og spiser når han er sulten. synes det noen ganger kan bli litt mye mas og stress med rutiner som går på eksakte minutter gitt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du er en ordentlig dramaqueen nå. De gjorde sikkert så godt de kunne. Vær heller takknemlig for at de tilbudte seg å passe barnet ditt, ikke alle ekser og stemødre ville gjort det. Du er heldig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Korrigerer innlegget mitt: ser det er et sett med besteforeldre det er snakk om. Enda større grunn til å roe seg litt HI:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...