Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet hvor mange slag i minuttet gutter og jenter har mot slutten?

Vet ikke kjønnet jeg, og fikk målt 135-140 hos jordmor idag. Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke om det stemmer, men kusina til svigerinna mi påsto gutter ligger på ca 130-140, og jenter over 150.

Skrevet

Spennende å se =)

Her ble det målt til 136 nå (etter kontrollen i dag), men jeg vet ikke hva det blir..

Forrige svangerskap (siste kontroll med jenta mi) så var det målt til 148.

Kanskje det er gutten som kommer nå da?! =D

Skrevet

jenta mi lå på 140-160

gutten jeg bærer nå ligger på 124-150:-)

Skrevet

Jeg venter jente, sett det på 3 ul... og snuppa har en frekvens mlm 130-140

Skrevet

Gutten vår lå nesten alltid på 150-155 :-)

Skrevet

Dette stemmer ikke. De sier at jentene ligger høyere enn guttene, men mine gutter har begge ofte ligget over 150.

Skrevet

som med alt annet: ingen regel uten unntak.... det er gjennomsnitts frekvensen de ser på når de sier jenter har det og gutter det osv.. så selv omc noen får jente og har lav puls og omvendt vil det ikke si at det ikke stemmer! man sier at statistikken kan vise til høyere hjertefrekvens hos jenter enn gutter.... men det finnes alltid unntak...... :)

Skrevet

Hos guttene pleier det å ligge på 120 - 140 og jentene 150-160 :) Men dette vises som oftest rett før termin eller når fødselen er i gang :)

Skrevet

Jenta vi venter har ligget jevnt på rundt 140 siden uke 22, er nå uke 36 ;)

Har gutt og jente fra før, og begge har faktisk ligget på det samme ;)

Skrevet

Ja, jeg mente ikke at dette ikke er tilfelle kun fordi det ikke har stemt hos mine to gutter. Men jeg har lest i faglitteratur at dette er en myte selv om kanskje jenter har en tendens til raskere puls enn guttene.

Skrevet

Det påstås at jeg venter en liten jente, og hjertefrekvensen har ligget på rundt 120 hele veien... 130 på kontroll i går. :-)

Skrevet

Vi venter gutt (tror vi) og han har ligger på 140 på alle kontrollene utenom den siste, da var den på 143.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...