Oktobermamma:) + spire Skrevet 31. mars 2011 #1 Skrevet 31. mars 2011 Hvordan løses problemet med ferie i permisjonstiden? Er i permisjon gjennom sommeren. Grunnet sykemelding er det vanskelig å ta ut annen ferie i år, hvordan løses dette? Hvor mye ferie kan evt overføres til neste år?
Mamma`n_til_snupperuska Skrevet 31. mars 2011 #2 Skrevet 31. mars 2011 Det er opp til deg i samarbeid med arbeidsgiver hvordan du tar ut ferien. Enten kan du ta den ut i år, altså ha perm fra xx dato til xx dato, ferie, og deretter fortsette permisjonen. Hvis arbeidsgiveren din betaler lønnen din i permisjonstiden, vil du ikke merke noen forskjell (økonomisk) på om du teknisk sett har perm eller ferie. Hvis du får penger fra NAV i permisjonstiden, så får du ikke penger når du har ferie. Da har du ev. feriepenger utbetalt fra arbeidsgiver i juni (eller en annen sommermåned, varierer litt) å leve på. Alternativt overføres hele ferien din til neste år. Du har krav på det, men det lønner seg for din arbeidsgiver at du tar den ut i år (dvs i "riktig ferieår"). Uansett mister du ikke noe ferie.
S+C - KS 27.05.11 Skrevet 31. mars 2011 #3 Skrevet 31. mars 2011 Iflg NAV kan du ikke ta ut mer enn 4 uker + 1 dag / 21 arbeidsdager ferie i permisjonstiden. Mange av oss har jo 5 uker ferie, og da må man evt ta ut resten etter permisjonen. Har også lest noe her på BIM om at det går an å få arbeidsgiver til å skrive en bekreftelse på at man skal ha alle feriedagene i permisjonen, men vet ikke helt hvordan det funker, i og med det for meg ikke var aktuelt. Sikkert noen andre som kan si mer om akkurat den biten enn hva jeg kan. Ellers kan man ringe NAV og spørre.
jente_80 Skrevet 1. april 2011 #4 Skrevet 1. april 2011 I søknaden jeg sendte inn til NAV vedr. permisjon, så førte jeg opp 5 ukers ferie midt i permisjonen. I brevet jeg mottok fra NAV denne uka var det ingen bemerkninger om dette.... De bekreftet bare start- og sluttdatoen, og da var de 5 ukene regnet med der. Jeg får penger fra arbeidsgiver da, vet ikke om det har noe betydning?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå