Gjest Skrevet 31. mars 2011 #1 Skrevet 31. mars 2011 Er det flere enn meg som føler at de sløser litt med mme? Kan lage til en flaske også ender det opp med at jeg kaste halve fordi han ikke orker å spise opp alt. Så lager jeg mindre neste gang og da blir det for lite også må jeg lage mer. Han spiser alt fra 80-150 pr måltid så det er jo så vanskelig å vite også.
Smil123 Skrevet 31. mars 2011 #2 Skrevet 31. mars 2011 Heisann! Jeg prøver å holde måltidenen til faste klokeslett (seff +/- altså). Hs foreslo disse klokkeslettene : 08- 12- 16- 20- 24- 04 - altså 4 timer imellom. Mme er jo tyngre fordøyelig så 4 timer skal være ok. Men snuppa her sover lengre økter så nå blir rytmen omtrent slik: 0830- 1130- 1430- 1730 og igjen kl 1930. Sovner ca kl 20 og våkner mellom 03 og 06 og får mat (da får hun pupp). Så virker som om 3 timer imellom funker bra her så sover hun lengre om natten:) Et tips kanskje?? Spiser 170 ml til hvert måltid, noen ganger er det 20-40 igjen... Det er ikke så galt svinn synes jeg.. Viktig at de blir mette for hver gang hvis ikke kommer man inn i en dum rytme og de spiser hele tiden...
Gjest Skrevet 31. mars 2011 #3 Skrevet 31. mars 2011 Sovingen er ikke noe problem. Og på natta så spiser han opp hele flaska, men det er på dagtid at jeg føler at jeg sløser. Derfor har jeg begynt å lage mindre på dagtid i forhold til kveldstid og natt. Lurer på om kanskje jeg skulle skifta til en større tut også. Han spiste kl 12.30 i dag og da spiste han 120 ml og sovnet etter 15 min eller noe. Så våknet han igjen etter 30-40 min og ville ha mer, og da spiste han 50 ml. Kanskje han ikke spiser opp alt fordi han ikke gidder å suge mer på slutten?
Purr+Purrfect Skrevet 31. mars 2011 #4 Skrevet 31. mars 2011 JA! Hehe. Noen dager så lurer jeg på om jeg har helt ut mer enn han har spist. Aner ikke hvorfor det blir sånn, men noen ganger kommer vi bare helt skjevt ut. Feks hvis han plutselig ikke er sulten til frokost og spiser bare litt, så er vi ute og kjøre med en gang. Min gjør det samme som din, spiser alt om natta, men om dagen kan det variere veldig. Liker heller ikke å lage akkurat, sånn at han tømmer hver flaske. Da vet jeg jo ikke om han har fått nok.
Smil123 Skrevet 31. mars 2011 #5 Skrevet 31. mars 2011 I see.. Han var nok ikke sulten når han våknet da.. Men kan jo være en ide å øke størrelsen på tutene? Hvor gammel er han? Min er 12 uker og bruker avent flaskene men tut nr 2.. Men har tenkt på å øke jeg også snart egentlig...
Luna79 Skrevet 31. mars 2011 #6 Skrevet 31. mars 2011 Hei! Kjøp større tut! Det gjorde vi da det virket som gutten ikke gadd å suge rett og slett. Han ble sikkert sliten av å skulle spise så mye og så kom det nesten ingenting igjennom. Og prøv å få en rytme på måltidene. Blir det for kort tid mellom måltidene her, vil han nesten ikke ha noe. Nå spiser han hver 3,5-4. time og sover nesten hele natten fra ca 20 til 05-06.30 Han er fire mnd.
Mrs Bad enkelt og greit Skrevet 31. mars 2011 #7 Skrevet 31. mars 2011 Sovner han når han får mme? Hvis han gjør det hadde jeg evnt sjekket om han er sjuk. Kan hende han blir utmattet av å suge hvis han er sjuk. Hvor stor er tutten? Gutten min er 11 uker, bruker 2-er tutt og spiser hver 3.-4.time. Da får han i seg 150 ml. 170 ml når den er utblandet. Jeg hadde enten å valgt å gi han små porsjoner ofte eller litt større og sjeldent. Vi prøvde med små ofte men lillegutt bestemte seg fort for at han heller ville ha mer sjeldent
Gjest Skrevet 31. mars 2011 #8 Skrevet 31. mars 2011 Han blir 3 mnd neste fredag så er kanskje på tide med større tut Han får bare mme siden jeg ikke har melk. Sover ikke noe mer enn normalt egentlig. I dag har han hatt to korte og en lang dupp som han pleier. Han legger seg kl 19 og da spiser han ikke før til natta igjen. Også en gang på morningen før vi står opp så han er jo mett. Får prøve med større tut så kanskje det retter seg opp
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå