Gå til innhold

Behov for søskenvogn? 2 år og 8 mnd aldersforskjell.


Leer

Anbefalte innlegg

Er gravid med nr 2 og lurer veldig på om jeg kommer til å ha behov for en søskenvogn. Det blir en aldersforskjell på 2 år og 8 mnd. Er det noen som har unngått å ha søskenvogn med den aldersforskjellen eller bør jeg ha det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ville ikke ha kjøpt søskenvogn. Hadde heller investert i et ståbrett til storebror/storesøster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er 2,5 år mellom storebror og lillebror, vi har ikke søskenvogn, heller ikke ståbrett.

Storebror sluttet med vogn like etter 2 år, og liker å gå.

 

Ville heller ha inverstert i et ståbrett enn søskenvogn ja.

Jeg hadde tenkt å kjøpe ståbrett, men ville se an om vi fikk bruk for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 2år og 9mnd mellom mine og eldste har vært veldig glad i å sitte i vogn. Likevel har vi bare hatt ståbrett. Han har vært i barnehagen på dagtid og selvom vi har gått til og fra barnehagen en del er det ikke lengre enn at han helt fint har gått selv, eller stått på brettet. Hvis du skal ha begge hjemme og pleier å gå mye, så hadde jeg nok vurdert en billig søskenvogn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 år og 3 mnd mellom mine og vi hadde ikke søskenbogn. Brukte ståbrett i et par-tre mnd. så solgte vi det. Var ganske behagelig å ha da eldstemann ble temmelig forbanna da han skjønte at lillesøster hadde fått vogna hans, da hjalp det at han i det minste kunne stå på brettet : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

det kommer selvsagt an på hvor avhengig eldste er av vogn.

Vi har selv 2 år og 7 mnd mellom våre. Eldste sov fortsatt i bgh når yngste ble født og hadde derfor behov for vogn. Men søskenvogn hadde ikke hjulpet siden eldste skulle sove i bhg mens yngste skulle bruke vogn hjemme.. Kjøpte derfor en trille som eldste kunne sove i i bhg den korte perioden dette varte, og som pappaen brukte for å levere i begynnelsen. Denne ble bare brukt i sommer men kommer til å bruke den som reisetrille til yngste. Har også kjøpt søskenbrett som jeg nå bruker når jeg henter eldste i bhg.

 

Så jeg vil anbefale deg å tenke litt igjennom når eldste din bruker vogn og om han/hun da kommer til å være på samme sted som yngste. Viss ikke hjelper det ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Unger er jo forskjellige da, men vi kjøpte ikke søskenvogn siden storebror kuttet ut vogna før han ble 2 år. Det er forresten 2 år og 9 mndr mellom våre. Vi kjøpte ståbrett, og storebror digger det :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 år 3 mnd mellom våre, og vi bruker vogn til å gå tur, til lekeplass, butikk, men ellers lite. Eldstekar er glad i å gå, så vi har ikke brukt søskenvogn eller ståbrett. Nå har vi sportsvogn og der er det en tverrstang han kan stå på når ryggen i vogna er helt rett, det bruker vi noen gang. Men når vi hadde bagvogn gikk det fint at han gikk når han var med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...