Gå til innhold

Hvordan merker man om noen er misunnelig på deg?

Anbefalte innlegg

Har en vennine jeg føler prøver å heve seg over meg hele tiden,hun sårer meg rett og slett..Skal alltid komme med ting som er "negativt" om meg hele tiden,blir aldri ferdig med ting fra fortiden som jeg har dummet meg ut på(får høre det for alltd),skal alltid påpeke noen som er feil med meg,og har aldri noe positivt å si.Får heller aldri noe skryt eller noe sånt.Er aldri noe positivt å høre..Nå skal det sies at jeg(fare for å høre ekkel ut)alltid har fått det som jeg vil,alltid vært heldig med kjærligheten,heldig med utseende,jeg har rett og slett fått alt i fanget.Jeg får til det jeg vil,har grei økonomi,har en vakker familie,å har rett og slett alt på stell..Jeg har gjort alt i riktig rekkefølge i forhold til det å få barn osc osv..Min vennine er en god del eldre enn meg,å hun også har gjort det riktige i forhold til det å skape familie,alt har vært på stell..Jeg husker hvor stolt jeg var av henne,hvor mye jeg skrøt av henne,fordi hun hadde tatt så riktige valg i livet,og at hun hadde det så bra..Men,jeg føler at jeg blir urettferdig behandlet av henne..Når vi er alene sammens er hun verdens beste vennine,men straks vi er sammen noen andre,da skal hun alltid komme med kommentarer som setter meg i dårligere lys osv.Har alltid en dårlig følelse og er alltid lei meg når jeg har vært sammens med henne.Ikke når det bare er vi to,men som sagt sammens med andre.Å hun skal alltid fortelle meg vis noen har sagt noe stygt om meg osv..Hvorfor får jeg aldri høre noe fint?Er det sjalusi og misunnelse?

Fortsetter under...

Dette er nok sjalusi dessverre, jeg opplever det støtt og stadig med andre. Ikke har jeg alt på stell og sånt, men jeg er en sterk personlighet, har sterke meninger og omgås andre lett. Merker at noen reagerer ved å være sånn som venninnen din (som jeg mener ikke er en spesielt god venninne hvis hun ikke unner deg et godt liv), eller så ser de sånn opp til meg at jeg føler det er litt creepy. Jeg har nå kuttet ut alle som får meg til å føle meg sånn, og er nå bare venn med de jeg kan føle meg på linje med, også i deres øyne.

Ta det opp med venninnen din, kanskje hun endrer oppførsel!

Jeg har en vennine som har problemer med å få barn, synest veldig synd i henne. Men jeg blir veeldig lett gravid, gravid med 3 mann, første "forsøk" på alle. Har merket etter jeg ble gravid med siste nå har hun begynt å kritisere meg veldig for alt jeg gjør med barna osv.

Opplever dette noen ganger. Jeg er så freidig å spørre hva det er de har i mot meg. Om jeg har sagt eller gjort noe galt.

Og ingen vil jo si at de er misunnelig. Så da står de der da, uten et svar. Tatt på senga i auksjon med mr.Grønn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...