Gå til innhold

Behov for søskenvogn? 2 år og 8 mnd aldersforskjell.


Leer

Anbefalte innlegg

Er gravid med nr 2 og lurer veldig på om jeg kommer til å ha behov for søskenvogn. Det blir 2 år og 8 mnd aldersforskjell. Hva tenker dere som har erfaring med to barn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde akkurat samme aldersforskjell mellom nr1 og nr2, og har aldri hatt behov for en søskenvogn.

 

Venter nr3 nå, og nr 2 blir ca 3år når nr3 kommer, søskenvogn er ikke aktuelt nå heller.

 

Barna er flinke til å gå selv, og vi tilrettelegger turene etter barna. Har en MeiTai om det skulle knipe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her blir det 2 år og 4,5 mnd og etter litt googlesøk har jeg funnet ut at jeg prøver meg uten :)

 

Jeg kan jo bare kjøpe en hvis jeg finner ut at jeg må ha det.. Tror det blir få turer uten at vi er 2 voksne sammen i sommer, da kan vi ha en vogn hver. Til og fra barnehagen blir det enten bil eller at vi går. Det er her behovet kan komme, men tenkte prøve å gå først, evt. søskenbrett eller baby i sjal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Mellom mine er det 2år 4mnd og 2år 8mnd. Har ikke brukt søskenvogn. Har hatt søskensete, men det er veldig lite brukt. Det kommer jo an på åssen du bor da. Jeg bor på bygda og er bare på små gåturer når jeg går med ungene. Om du skal på butikk gående så kan jo ting stille seg anderledes... Finnes jo også ståbrett så kan den eldste stå der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, hva med søskenbrett til vognen? Kusinen min har omtrent samme aldersforskjell på guttene sine, og hun bruker søskenbrett bak vognen når eldste gutten blir sliten;) Billigere hvert fall, hvert fall hvis du allerede har vogn;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er 3 år mellom mine to barn. Og vi gikk ikke for søskenvogn.

 

Det blir 2,5 år mellom minstemann og babyen som kommer til høsten, men vi kommer ikke til å kjøpe søskenvogn denne gangen heller.

 

Nå er begge barna våre i barnehage, og vi bruker bil for å levere.

 

Om vi skal på tur i helgene, får han på 2,5 år enten gå selv (som han elsker), eller stå på et brett bak vognen.

 

Vi har i hvert fall aldri hatt problemer uten søskenvogn.

 

Men vi har en ekstra trille som vi bruker ved behov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...