Gå til innhold

Jeg trenger tips og råd til å få jobb som sekretær,kontor,resepsjone.er det noen kurs eller skole det er lurt å ta?!?!


gummitarzan

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

For slike stillinger i dag bør du ha studiekompetanse + et år eller to med øk/ad vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Service og samferdsel har vg2 som heter "kontor og administrasjonsfag" og "resepsjonistfag". På høgskolenivå er det vel økonomi og administrasjonsfag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du jobbe som vanlig sekretær, resepsjonist o.l. trenger du ikke studiekompetanse. Du kan ta fagbrev innen disse fagene, men det tra minst 4 år om du begynner på skretjs.

 

Vil heller anbefale deg og ta div datakurs, brev kurs i arkivering o.l., språk kurs om det er hotel resepsjon du tenke (kan du litt i ett par språk er det ett kjempe pluss). Alt dette er kurs som er relativt billige og som du kan ta hjemme på dataen : ) Begynner du f.eks i en hote resepsjon kan du etter 5 år gå opp til fagprøve med bakgrunn i det praktiske pluss en skriftlig del som du lett kan lese deg opp til!

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke tatt et minutts skole som sekretær, resepsjonist eller noe som helst, og har jobbet masse med dette. Jobber nå på Rikshospitalet som legesekretær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...