Gå til innhold

Hva synes dere passet til Bersvend og Ravngunn?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kjempe fine navn barna dine har syns jeg!

Syns det er tøft at noen velger utenom topp 10 listene!

Jeg er veldig svak for tradisjonelle navn med opphav her jeg kommer fra. (gudbrandsdalen).

Noen forslag fra meg:

Jente:

Øyan

Elvira

Embjørg

Oline

Gutt:

Laurits

Tosten

Gedor

Tørjus

Syver

Annonse

Hihi, der er du jo :) jeg husker sååååå godt de diskusjonene da du gikk med Ravngunn i magen og etter hun ble født, da gikk jeg også med jenta mi :) skal innrømme at jeg gikk noen runder før navnet Ravngunn falt i smak, mest fordi jeg aldri hadde hørt det før. Men husker jeg skreiv det til deg, et flott og stødig navn, som helt sikkert passer perfekt på den lille jenta deres ! Så gøy at vi igjen er gravide samtidig :)

Når det gjelder navn som passer til er det jo ikke så enkelt å foreslå for andre syntes jeg, men her er mine forslag:

Jente:

-Randi

-Eldbjørg

-Frøya eller Frøydis

-Ragna

-Signe

Gutt:

-Bjørnar

-Gaute

-Viljar/Viljan

Lykke til, jeg gleder meg til å tå høre hva dere velger - hvis vi er å heldige at dere deler det med oss etterhvert :)

Tror vel egentlig du vil ha litt blest ved å legge ut dette innlegget HI:-)

Siden dere allerede har valgt navn til baby i magen så fisker du nok ikke etter forslag heller ? Det er ikke meninger om barnas navn du vil ha, men kan ikke la være å spørre;

Får de/dere mange kommentarer, blir ertet eller mobbet for navnene?

Spesielt Bersvend, nesten på grensen og velge et slikt navn på barnet sitt. De fleste forbinder det jo med bæsj....

Ravngunn er så absolutt hakket bedre.

Gjest Antarctica

Bersvend er en variant av Bergsvein, og jeg skjønner ikke hvorfor alle må være så umodne at de gnåler om at det ligner bæsjvenn. Brita rimer på Drita, Lisa ligner Fisa, liksom, er vi 4 år alle sammen her? I min dialekt ville jeg ikke sagt Bersvend uten å uttale r-lyden tydelig. Så den assosiasjonen mange drar fram er faktisk ikke allmenngyldig. Jeg syns ikke Ravngunn er så rart heller, i Finnnmark er Rav(d)na et vanlig navn.

Navn som kunne passe til nr 3, hmm, dette er interessant.

Gutt:

Sevat

Sumarlide

Torarin

Hermod

Leidulv

Jarand

Styrk

Heidrunn

Åsviv

Geirhild

Sigyn

Driva

Svanaug

Gro

Annonse

Det med "bæsjvenn" handler vel om ulike dialekter. Jeg vet, at her jeg bor, i Vestfold, så ville Bersvend ha blitt uttalt som bæsjvenn, akkurat som morse blir til måsje. Mange navn er finere på andre dialekter enn min. Maren, som er et nydelig navn, blir til maarn

Karl blir til kal

osv.

Så her i området ville ikke Bersvend bli sagt på en pen måte, dessverre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...