gullfisken83 Skrevet 31. mars 2011 #1 Skrevet 31. mars 2011 I går kveld hadde jeg en blødning. Var på do 2 ganger og blodet rant - friskt blod uten klumper/slim. Var såpass at jeg måtte bruke bind. Blødde ikke noe inatt og nå er det såvidt det viser på papiret når jeg tørker meg. Hadde ikke noe smerter, men murringer i magen. Andre som har opplevd dette? Vil helst bare høre positive opplevelser... huff.. er like kvalm som før, så håper graviditetssymptomene taler for seg:)
*Anna75* >Frida&Alfred<3 Skrevet 31. mars 2011 #2 Skrevet 31. mars 2011 Hei, siden du ønsker opplyftende historier så skal du få en av meg:) Når jeg var i uke 12 begynte jeg å blø, akkurat som du, friskt blod uten klumper mm. Hadde heller ikke smerter. Pga to tidligere SA fikk jeg da komme inn til sykehuset for UL sjekk. Der så jeg et lite nurk med et hjerte som slog! Nå er jeg i uke 23 og det har gått bra en så lenge. En veninne av meg har opplevt akkurat detsamme og hun venter barn i mai.
Peispå! Skrevet 31. mars 2011 #3 Skrevet 31. mars 2011 Heisann! Hadde ikke blødninger i uke 13, men i flere runder fra uke 8-11. Hos meg er det mest sannsynlig fordi jeg har forliggende morkake, blør visst lettere da. Så da kuttet vi sex, og etter det har det vært rolig:-) Husk at slimhinner er veldig,veldig skjøre pga hormoner, så mest sannsynlyg er alt i skjønneste orden!-man, bare har lettere for å blø, blodkar kan briste o.s.v Lykke til, dette går bra!
**Snehvit** Skrevet 31. mars 2011 #4 Skrevet 31. mars 2011 Jeg har hatt småblødninger med jevne mellomrom fra uke 6, siste gang var i uke 13-14. Hørte hjertelyd sist i uke 15, er nå 16 fullgåtte. Har ikke hatt store blødninger, kun litt farge på papiret ved toalettbesøk, men alt ser fint ut hos meg! Kontakt jordmor eller lege hvis du er altfor bekymra. Lykke til!
Sjørøveren&Brumlen Skrevet 31. mars 2011 #5 Skrevet 31. mars 2011 I forrige svangerskap hadde eg småblødninger kver veke fram t eg var ca 22-23 veker på vei. Legane meinte det var pga forliggande morkake, men vart aldri heilt sikre. Det gjekk uansett fint og eg fødte en velskapt og fin gutt to dager før termin :-) er du bekymra er det berre å ta kontakt med legen så får du sikkert henvisning t tidlig ul :-)
aldine2 Skrevet 31. mars 2011 #6 Skrevet 31. mars 2011 Jeg hadde småblødninger i uke 15 og 16, men på ultralyd etter siste blødningen fikk vi se en sprell levende og aktiv liten jente Jordmor kunne ikke finne årsak til blødningen, men mente at det var ganske vanlig og ingenting å bekymre seg for
Billie Jean Skrevet 31. mars 2011 #7 Skrevet 31. mars 2011 Jeg hadde blødninger i uke 6 og 10 med jenta mi. Jeg fikk komme inn på ultralyd begge gangene, og det bør du også få Ta kontakt med legen og bli henvist med en gang!
frk.smil Skrevet 31. mars 2011 #8 Skrevet 31. mars 2011 Jeg hadde store blødninger ukentlig fra uke 5- 11. Med store mener jeg virkelig enorme og vi trodde hver gang at alt håp var ute, forferdelig slitsomt mentalt. Ble fulgt opp av en gynekolog med ultralyd undersøkelser og hver gang så vi et lite hjerte som slo og et foster som økte i størrelse for hver uke! Jeg er nå 26 fullgåtte uker, bebisen vokser og har det bra! De forstod aldri hvorfor jeg blødde så mye, for jeg har ikke foranliggende morkake, men det ser jo ut til at dette vil gå bra! Lykke til- vet hvor slitsomt og tungt det er mentalt
Draumaren Skrevet 1. april 2011 #9 Skrevet 1. april 2011 Skjønner godt at du blir bekymret, men er vanskelig for oss å si om det er noe negativt eller ikke.. Ta kontakt med legen din for en sjekk, forhåpentligvis er det helt ufarlig. Hvis det er noen trøst så hadde jeg blødninger 4-5 ganger de 4 første månedene av svangerskapet sist gang, og spiren som var inni magen da, er en nydelig og velfungerende 6 åring i dag.
J3F Skrevet 1. april 2011 #10 Skrevet 1. april 2011 Hei Hadde blødninger i uke 14, og gikk etter et døgn til legevakten (var søndag). Fikk beskjed om at jeg mest sannsynlig hadde abortert... Vi fortalte det til søskene hjemme, og sorgen var stor. Mandag hadde vi time på sykehuset - og ALT VAR BRA!!! De sa at det er mange grunner til blødninger og at det i mitt tilfelle kunne komme av at morkaken lå lavt. Mange leger har ikke spesialkinnskap om dette. Er nå i uke 24/25 og babyen er aktiv hver dag. Du burde gå og få sjekket hva det kan være - trenger absolutt ikke å være noe i veien. Lykke til!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå