Gå til innhold

ble så forbauset over mannen min nå..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

han fortalte meg hvor mye han veier og trodde ikke det var så mye... han er god og rund og har mannepupper og hengemage... høres forferdelig ut når jeg skriver det... men han er jo en flott mann!

vel, han veier 100 kg, han var så stolt siden han har gått ned 2 kg. og ble vedlig glad for han! han har akkurat funnet frem sykkelen sin og sykler til jobb nå. helt supert!

 

men nå skal vi gifte oss i år og håper han klarer å gå ned til 80 kg. som han var en gang. men er så lei av at han går så mye opp hver høst/vinter....

 

han har alltid vært overvektig. og jeg vet egentlig ikke hvordan jeg kan motivere hjelpe han mer.

jeg har vært veldig kritisk til han og jeg lvote han nå at jeg ikke skal si noe på vekten hans...

 

noen som har noen gode råd?

 

jeg har sagt at det hjelper å spise mindre og oftere. istedenfor store porsjoner sjelden... han er kokk og stresser mye og spiser mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min er til og med et par kilo tyngre enn din, og nyyyyydelig! Han er høy også da, så ser ikke stor ut egentlig. Stresser ikke med å få han ned i vekt, og vet det kommer av flytting fra sydenland til snøhelvete i nord, innesitting, kostholdsendring samt ekstrem astma og ny medisin som man også tar på av. Også pappavekt grunnet min frotsing i graviditeten da. Nettopp fått smått og det smitter jo gjerne noen kilo over på far. :)

 

Vi har tenkt til å komme i gang med bassengturer igjen, noe vi alltid har gjort før vi fikk baby. I sommer skal vi ut og bruke naturen masse, og vi har allerede begynt med daglige turer. Leker også med sunne oppskrifter og spennende frukt og grønnsaker. Det burde jo være enkelt for din mann også siden han er kokk. La det gå sport i å lage deilige retter som er sunne. Man skal aldri prøve å slanke sin partner, men skal bare støtte opp om hans valg om å prøve å slanke seg, og bidra med hyggelige aktiviteter som fremmer vektnedgang.

 

Det viktigste er jo at man passer på magemål og kolesterol, og ikke vekten i seg selv. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kokk og stress og feit er ikke noe som forsvinner lett. Tror ikke du skal forvente at han klarer å slanke seg noe særlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...