Gå til innhold

Førstegangsfødende.....?eller..?


A_K

Anbefalte innlegg

 

Hei! Det er 16 år siden sist jeg fødte. Blir jeg da sett på som førstegangsfødende? Har hørt at man blir det etter 10 år?

 

Det sies jo at fødsel nr 2 ofte er raskere enn nr 1? Gjelder dette også meg- når det er så lenge siden sist? Svangerskapet har i vært fall vært helt annerledes og mye tyngre, men det skyldes vel alder :)

 

Takk for svar og innspill!

A_K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du regnes som førstegangs om det er mer enn 8 år siden sist fødsel. Med andre ord kan du ikke regne med at fødselen går lettere enn for en førstegangsfødende. Uansett er det ingen regel at fødsel nr 2 går lettere, mange har andre erfaringer så tror det er lurt å tenke på hver enkelt fødsel som en enkeltstående opplevelse og ikke sammenlikne den med andre for ingen fødsler er like.

 

Masse lykke til fra en som er ferdigverpa...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her tror jeg de lærde strides, men enkelte "spor" etter forige svangerskap og fødsel blir ikke borte med årene.

Vet de sa før i verden at fødsler med mer enn 7-8 år mellom var som 1.gangsfødende og regne, men i dag har de vel gått mer og mer bort fra den teorien :)

 

 

Det er en hel del år siden sist jeg satte ett menneske til verden, og gudene skal vite at dette svangerskapet har vært mye tyngre (på alle måter) enn mine 2 forige, men så er jeg også blitt ti år eldre siden sist. Så alder spiller nok mer inn enn at det er lenge siden sist eller at dette er nr.3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

huff.. nå kom hjertet brått i halsen på meg. det er 6 år siden forrige fødsel og har jo et snev av håp om at det vil gå fortere denne gangen. orker ikke tanken på å gå i 32 timer igjen......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...