Gå til innhold

Shit gravid! men har jentekjæreste :S

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Hadde det vært meg, hadde jeg flytta langt unna og aldri latt høre fra meg før moren min var død :P Moren min er også veldig syk (mentalt) og konservativ. Hadde ikke sett noen andre muligheter. Dere med normale foreldre over her som hadde blitt glad for dette: Fy faen så heldige dere er!!

Var ikke til no hjelp for deg akkurat men.. Hehe. Gratulerer uansett! :P

HI skriver ingen sted at hun er lesbisk. Hun skriver at hun har jentekjæreste og at hun liker jenter.

Ingenting her som tilsier at hun ikke er bifil, skjønner ikke hvorfor så mange kommenterer at hun da er tydeligvis ikke lesbisk hvis hun hadde trekant med en mann.

Gratulerer HI, håper du og kjæresten din hadde lyst på barn - gjør alt mye lettere på denne måten ihvertfall!

Annonse

Jeg hadde nok kanskje tenkt mer på hva denne mannen vil si..? Selv om du har jentekjæreste, så er han jo den biologiske faren, og kan gjøre ting komplisert for dere om han ønsker samvær ol. Ikke sikkert han er klar for å få barn, evt. gi fra seg et barn til dere? Mye å tenke på. Prøv å ikke la moren din bestemme hva du skal føle rundt dette. Lettere sagt enn gjort, for uansett hvor uenig man er med mammaen sin, føler man på et vis at man må gjøre ting etter hennes "regler", og ta hensyn til hennes følelser. Hva som skjer videre er først og fremst opp til deg, barnefaren og kjæresten din.

Lykke til!

Noe av det første du burde gjøre er, at barnefaren vet om dette. Han får vell vite om det eller vet han om det? Bare slemt å la han ikke få vite.

Mammaen din må jo bare godta valget ditt, er vell ikke så mye hun kan gjøre med det. Bare si det som det er, men til syvende og sist er det du som avgjør hva du skal gjøre.

Blogg: http://tankeren.blogg.no

Hei. Takk for mange svar.

Vi kaller oss faktisk lesbiske selvom vi en gang i blant bruker menn som "tilbehør". For ingen av oss har noen gang blitt forelsket i en mann (ikke siden tenårene hvertfall). Men føler det ikke er så veldig vesentlig her.

Dette var ikke planlagt, vi har kun vært sammen ettårs-tid og bodd sammen i 3mnd. Men når sjokket hadde lagt seg så skjønte vi at dette kanskje var hell i uhell.

Vi har sagt det til mannen. Vet ikke helt om vi skal kalle han for "pappan" eller "donoren" enda. Vi ga han valget om å enten være en delaktig forelder på lik linje med oss så klart, eller bare være en donor. Og han måtte tenke litt på det. Skjønner det liksom, er jo ikke som om han stikker og lar ansvaret være mitt alene, ettersom jeg allerede er i et etablert forhold.

Men min kjære mor er faktisk et større problem, kunne sagt vi dro til danmark, MEN om denne mannen faktisk har lyst til å være en far så blir jo det vansklig. Tror ikke nyheten tar livet av hun, men hun er litt på lånt tid (kreft, kan gå begge veier), så jeg er redd vi aldri vil få tid til å redde forholdet vårt om hun reagerer slik jeg tror hun vil gjøre.

men om du er nygravid så har du vel ikke noe behov for å måtte fortelle moren din det her før ting er mer avklart med mannen som blir far eller donor? synes forresten det er utrolig fint av dere å ha gitt han beskjed, kjenner til en mann som har blitt lurt trill rundt av et lesbisk par, men har heldigvis et forhold til barnet pr i dag :)

jeg ville i hvertfall ha ventet med å fortelle noe som helst før mannen har bestemt seg, han kan vel ikke bruke 9 mnder til det?

og forresten om han vil være en delaktig far så trenger du jo ikke informere om at dere hadde trekant, kan jo si at han har donert sperm og dere har insaminert den, ikke alt man må utbrodere heller ;)

masse lykke til!

ano 19:16

Shit, dette var som å lese min historie - bortsett fra at mine foreldre ikke er så konservative, og at jeg ikke har blitt gravid. Fikk noia og tok en test som heldigvis var negativ (er halvveis i studier og bort dessuten utenlands, så barn nå hadde blitt upraktisk ...)

Ikke si noen verdens ting til din mor før du har bestemt hva dere gjør. Skal du beholde? Skal faren involveres, eller fører dere opp "far ukjent"?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...