Gå til innhold

Dere med mulattbarn...

Anbefalte innlegg

Har selv ei jente på 14 mnd med afrikansk pappa.

I det siste har håret hennes bare tovet seg mer og mer, så nå er jeg desperat etter tips fra dere om hvilke produkter jeg bør bruke og "flettemetoder".

Har til nå brukt balsamspray og en krem fra "Soft & Precious".

Så..

Hvilke produkter bruker dere i barnas hår? Og hvor får dere kjøpt de?

Vet dere om noen bra "lær å flette" videoer eller lignende?

Trenger masse tips :D

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143087309-dere-med-mulattbarn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

"Mulatt er et ord som beskriver enten en person med en sort og en hvit forelder, eller en person av synlig sort og hvit herkomst uavhengig av blandingsforholdet. Bruken av ordet varierer." fra wickipedia.

ja det stammer fra hest og esel,men skal man bry seg om opphavet til mange ord så kan man tilslutt ikke snakke...

Annonse

Neida, er sant det at man omtrent ikke kan snakke hvis man skal bry seg med alt sånt. Har ikke noen link til den påståelsen min. Var noe jeg hørte et sted, så godt mulig det ikke er sant :P

Er forresten ikke så prippen som det virker som her, jeg bare tenkte jeg ville si det..

12:07:

Beklager om du følte deg "støtt" av at jeg bruker ordet mulatt, var ikke meningen det..

Er sjelden jeg bruker ordet selv, men har aldri tenkt på det som noe negativt. Uansett, var ikke den debatten jeg hadde tenkt å ta nå. :)

Hva gjør du med håret til ditt barn?

HI

Annonse

Hei!

Jeg har en havt afrikansk datter, med veldig krøllete hår.

Jeg bruke produktserien "mixed chicks" og er veldig fornøyd med den. Kjøpte den over nett, og produktene er veldig drøye, har hatt shampooen i ett år nå, og enda er det litt igjen.

Det eneste som hjelpe for at håret ikke tover seg er forøvrig å bruke leave in balsam hver dag før jeg grer det - alikevel vanskelig å gre men det går greit med balsam i. Da blir håret helt nydelig - balsammen gjør at krøllene blir definert, og håret blit blankt.

Jeg hater førøvrig ordet "mulatt" og bruker det aldri selv. Jeg er kanskje litt over normalt opptatt av språk, og språkets betydning, og mener at man ikke kan "velge" å glemme ords opprinnelse, og at ord har en betydening utenom hva enkeltpersoner legger i et ord. Men jeg vet dette er en annen og svært lang debatt, og den passer ikke her:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...