Gå til innhold

Er dette riktig av sjefen min ?


silhah og emilie

Anbefalte innlegg

Jeg jobber som team leder i et rengjøringsfirma.

på mandag så fikk emilie farang og jeg var hjemme med henne mandag og tirsdag.

Onsdag var jeg på jobb.

I dag eller i natt da så kastet emilie opp igjen og gråt og hadde det fælt, så jeg ga beskjed om dette i morges.

Da fikk jeg beskjed om at jeg nesten bare måtte satse på at det gikk over for ene kollegaen min kom heller ikke på jobb og hun skulle i møte med kunden som jeg er til i dag (!)

Da ga jeg bare klar beskjed om at jeg tok ikke sjansen på at det bare gikk over (noe jeg er glad for for hun er fortsatt dårlig) og at det var ikke var ofte jeg prioriterte å være hjemme med sykt barn men denne gangen gjorde jeg det...

Som regel er Emilie hos oldemor hvis hun er litt pjusk, hun er sjeldent syk men nå som hun er sånn så vil jeg være der for henne.

Kan hun virkelig si noe slikt ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Klart du skal være hjemme med henne når hun er syk. Og omgangssyken er jo veldig smittsomt også, ikke bra å smitte oldemor. Men kan ikke pappaen være hjemme med henne? Her bytter vi på det, annenhver gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ronja røverdatter

Riktig og riktig, fru Blom. Man kunne vel ønsket at sjefen hadde reagert annerledes, men antageligvis er hun bare et menneske hun også, et menneske som kan bli både frustrert og fortvilet over at ansatte er borte, og kanskje hadde hun akkurat fått beskjed om at den andre var borte også.

 

Det var vel ikke verre enn å svare på en pen måte at du skjønner at det er en vanskelig situasjon, men at du barnet er så sykt at du må være hjemme.

 

Hva er egentlig problemet her? Du fikk jo vært hjemme med barnet ditt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er ikke et problem i den forstand, men ble litt irritert pga måten det ble sagt på...

fikk være hjemme med barnet mitt...det kan vel ingen nekte meg så jeg føler meg ikke priviligert akkurat...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men tror du sjefen din føler seg priviligert som har en ansatt som er så mye borte med sykt barn?

 

Verden er ikke perfekt bestandig, alle er bare mennesker og de fleste tenker mest på seg selv og sine problemer. Det gjelder småbarnsforeldre like godt som sjefer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gjør hun helt sikkert ikke, men nå er jo jeg ikke akkurat så ofte borte da, det er første gangen jeg er borte pga sykt barn.

men uansett poenget er: kan hun be meg om å satse på at det går over på den måten ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er første gangen jeg er borte pga sykt barn da...men uansett poenget er : kan hun be meg om å satse på at det går over ?

 

har ikke noe imot sjefen min, liker henne veldig godt men akkurat dette reagerte jeg på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke greit i det hele tatt. Har man syke barn, har man syke barn - og så lenge man har sykt barn-dager igjen, så har man rett til å bruke disse. Selv om sjefen din var frustrert og stressa over at flere var syke samtidig, så skal hun ikke la det gå utpver sine ansatte på den måten. Dårlige leder-egenskaper!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...