Gå til innhold

Hva er ditt BESTE tips for en mindre stressende hverdag?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Noen hemmelige triks å dele med en som fort blir stressa av lite? :)

Takker og bukker. Dere er SUPRE!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Planlegging er alfa omega!

 

Legge frem klær på kvelden, så du slipper å stresse med det på morningen. Hvis du har noen så er litt vanskelig i klesveien, bli enige på kvelden.

 

Smøre matpakker på kvelden hvis dere trenger det.

 

Lage handleliste og middagslister, handle 1-2 ganger i uka. Faste dager.

 

Planlegge enkle middager som tar kort tid å lage på de ettermiddagene du vet dere har andre ting å gjøre.

 

Lage middager som du kan ha 2 dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt absolutt bese tips er å legge bort data og tv. Utrolig hvor mye tid man har når man ikke er opptatt avdette, eller ønsker å bruke data/tv. Dersom hele dagen er til din disposisjon, har man utrolig mye mer tid.

 

Ellers:

- Rydd sammen med barna før de legger seg

- Stå opp 15 minutter tidligere

- Tren før du drar på jobb

- Lag større middager i helgene, og spis rester mandag og tirsdag

- Avtal med andre foreldre kjøring til og fra treninger

- Dra på spisebesøk (f.eks lunsj på lørdag, kvelds på tirsdag), så slipper man måltider hjemme, samtidig som man er sosial med venner. Så bytter man på å være vert.

- Ha vasket ferdig alt skittentøyet og lagt på plass hver sønadag kveld

- Handle en gang pr uke

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Handle bare en gang i uka.

 

Finn frem klær ol både til deg selv og ungene om kvelden før leggetid.

 

Ikke ta det så nøye om huset ikke er strøkent til enher tid.

 

Finn frem ingrediensene til neste dags middag om kvelden, kutt gjerne kjøtt og grønsaker, skrell påteter ol. Da går det fort og enkelt å lage mat når man kommer hjem.

 

Ha altid en god bok i veska. Da kan du nyte alle forsinkelser i stedenfor å bli stresset av dem.

 

Ha altid et reservelager av middag, brød, kaker ol i fryseren i tilfelle overaskende gjester.

 

Ha en eske med gaver slik at du slipper å stresse ut og kjøpe en dag ungene er invitert i selskap og du har dårlig tid.

 

Ta deg tid til trening.

 

Legg deg tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

System i alt - fast plass til alle ting. Og legg alt tilbake der det skal være når du har brukt det. ..Sparer masse tid å slippe å lete.:-) Og rengjøring blir mer effektiv når det er ryddig.

Handleliste hvor du skriver på ting du skal huske å kjøpe med EN gang du oppdager hva du mangler. Da slipper du småturer på butikken.

 

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du først ER stresset, fokuser på pusten i to minutter. Hvil blikket på noe rolig, ta dype inn og utpust og tøm hjernen. Strekk ut skuldre og nakke. Da blir alt så mye bedre.

 

Jeg anbefaler å titte på positivityblog.com, der får du et helt annet syn på prioritering i hverdagen, stress og glede :) Han er som medisin for den stressede sjela mi ihvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 4 unger og vet at orden og oversikt i barnas klær har mye å si for mitt velvære.

Passer på at de har nok av det meste og at det blir regelmessig vasket så jeg ikke kommer bakpå.

Gutten min er feks en susepave. Så jeg kjøpte liksågodt tre like luer til han. Nå er han på siste luen, uten at jeg kjefter hehe..

Jeg legger fram klær kvelden før.

 

Og lag avtaler med barna. Da er de lettere å forhandle med. Ingen tv før lekser.

Kun et kvarter spilling om kvelds og nattstell går knirkefritt osv.

Belønninger, bestikkelser og trusler om tap av belønning.

Biltur.. De som ikke krangler, de får is.

Det fungerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine beste tips:

 

*Ta storhandel og planlegg middag for hele uka

*Forbered middagen kvelden før (feks: skrelle poteter og grønnsaker + kutte opp kjøtt og legge det i marinade -la stå i kjøleskapet)

*Partnerene må dele på arbeidet seg i mellom

*Jobbe redusert

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...