Gå til innhold

Bekymret for datteren min og trenger råd og tips.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har ei snill og god jente som har opplevd mye det siste året. Etter å ha vært alene med meg i mange år har det kommet ny mann og et nytt (felles) barn inn i livet hennes. Dette har gått veldig greit. Min nye mann elsker henne som sin egen og jenta er fornøyd med ny bror og min mann.

 

Det gikk likevel veldig fort. Vi har kun vært sammen i 2,5 år og har allerede barn sammen. Vi kjøpte hus og flyttet sammen et stykke vekk fra venner hun vokste opp sammen med.

 

Hennes far og hans samboer gikk fra hverandre for et år siden. De har også felles barn og problemet nå er at han har flyttet sammen med ei ny dame med barn. Og barnet mitt og hennes søsken går ikke sammen med den nye stebroren.. Han sier masse fæle ting til henne, slår de yngre søsknene når foreldrene ikke ser det og er ordentlig slem.

 

Jeg regner jo med at han har en reaksjon mot dem fordi han plutselig skal forholde seg til nye søsken, mistet sin forrige stefar, inn med en ny, må plutselig dele tingene og dele rom noe han ikke har gjort før. osv

 

Men dette tærer på jenta mi. Hun virker lei seg når hun kommer hjem fra samvær, sier ikke så mye annet enn at hun ikke liker han eldste gutten, har vondt i magen osv..

 

Håper jo det skal gå seg til men jeg er rådvill.. Hun reiser fortsatt frivillig på samvær men er redd dette kommer til å snu og da vet jeg ikke hva jeg skal gjøre..

 

Noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du snakket med din eksmann? Kanskje han ikke "ser" hvor mye dette går inn på deres felles datter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har pratet litt om det men han mener det vil gå seg til. Og tar ikke slike ting så tungt. Og jeg håper jo også på det vil gå seg til. Men kjenner jeg gruer meg til ferier osv når alle skal være sammen over flere dager.

 

Han har ikke hatt det lett han eldstegutten der heller vet jeg men føler at han kanskje får slippe unna litt vel når det er 3 andre barn som må lide under det.

 

Føler jeg må stille ekstra opp for datteren min da på en måte på hjemmebane. Jeg er bare ikke helt sikker på hvordan--

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...