bennimin Skrevet 31. mars 2011 #1 Skrevet 31. mars 2011 Fikk dere vite det før ordinær UL? Eller har dere fått tidlig ul og sett det? Jeg får ul når jeg er hos fastlegen,men han har ikke sagt noe om hvor morkaken er. Vet ikke om han ser det engang med apparatet sitt. Det er visst ikke så fancy og nymotens som gynekologen som tar ordinær ul har. Kan f.eks. jordmor finne det ut med å kjenne på magen?
Mia2011 Skrevet 31. mars 2011 #2 Skrevet 31. mars 2011 Det får man vanligvis vite på ordinær UL, dvs dersom de IKKE sier noe er den som regel plassert slik at det ikke er noe å tenke på, ligger den foran, foran på magen eller dekker åpningen får man beskjed om det og litt info.. Har man ingen plager eller blødninger er det stort sett ingen begrengsninger, den trekker seg vanligvis bort fra åpning, men man får tilbud om ny UL rundt uke 32 for å kontrollere. Det fremkommer nok tydelig hvor den ligger på din lege's apparat også, like synlig som babyen men alt er sikkert i orden siden han ikke har nevnt noe
Frøkna vårbarn 2014 Skrevet 31. mars 2011 #3 Skrevet 31. mars 2011 De sier det på ordinær ul, i alle fall sjekker det det da. Det har jo egentlig ikke særlig mye å si så lenge den ikke ligger foran åpningen. Min lå foran sist og det var jo ok å vite for da tar det som oftest lengre tid før man kjenner spark fordi det ikke er noen nerver i morkaka så babyen må sparke "gjennom" den før man kjenner det. Denne gangen ligger den på oversida, men også ned foran og bak. Dette gjorde at når jeg kjente spark i begynnelsen så var det mest helt helt nederst der morkaka ikke ligger. Men som sagt, det har ikke så mye å si så lenge den fungerer som den skal
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå