Gå til innhold

Hvor store er "store" pupper?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hva synes dere begynner å bli stort? Har alltid tenkt at 75 C er ganske stort, men har merket meg at mange her inne kommenterer at det bare er myggestikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kommer jo ann på hvor du kjøper BH'ene. På undertøysbutikkene er f.eks ikke E,F,G noe sånn kjempe stort. Men på H&M hvor de har elendige BH'er for oss med str over C, så tilsvarer de ganske "store" str på undertøysbutikk.

 

Og så kommer det så klart ann på hvordan brystene er i forhold til resten av kroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har naturlig store pupper og syns de er aaaaaltfor store.

Bruker 80 F når jeg ikke er gravid/ammer, aner ikke hvilken størrelse i skål jeg må ha nå skulle jeg kjøpt nye bh'er. Har endel rygg og skulderplager pga de, så kommer nok til å redusere og løfte de når jeg er ferdig med barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, alt over c er vel litt stort. Jeg har c og føler de er ganske vanlig størrelse. Kunne faktisk tenkt meg litt mindre, men så liker jeg veldig små pupper, da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er høy og helt normal i vekt, og bruker størrelse 70 E. Puppene mine ser IKKE for store ut for kroppen min. Så man må alltid se puppene i forhold til kroppsvekta, kroppsfasong, osv.

 

Når det gjelder hva butikkene syns er normalt, så er HM helt på styr. De får unge jenter til å tro at 75 B er det mest normale i hele verden, når virkeligheten er en helt annen. Det er mange som bruker feil BH-størrelse pga dårlig tilgang til andre BH-størrelser. Mange burde går ned i vidde og opp i cup for at bh´en skal sitte som støpt.

 

I England, f.eks, har alle klesbutikker som selger undertøy (Debenhams, M&S, BHS, osv) et bredt utvalg av størrelser og stiler, fordi vi alle er så utrolig forskjellige på dette området. Norge henger 20 år etter (som med mye annet...).

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10.16:

 

Du trenger seriøst å komme deg på en skikkelig BH forretning og få målt størrelsen din, og investere i noen BH´er som støtter på de rette plassene. Mulig du slipper operasjon også da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10:25

 

Har bare gode BH'er kjøpt i spesialbutikker, så jotakk jeg vet størrelsen min. Når jeg var yngre visste jeg det ikke, og handlet en del på HM og hadde ennå større problemer med nakke og rygg. Til og med legen min har tatt det opp med meg uten at jeg spurte om det, jeg kan få reduksjonen helt dekket pga helseplagene, men jeg har valgt å vente til jeg har fått og ammet de barna vi ønsker oss.

 

10:16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg bruker 70 G, og syns ikke jeg har noe spesielt store bryst. Er normalvektig. Så hvis du går på en undertøysbutikk, så er 75 C myggstikk!!

 

Enig med hun over som nevnte at mange kjøper feil bh str. Og når det gjelder de som handler på H&M, så kjøper vel de aller fleste feil str!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10.16

du høres ut som meg :P hehe

80-85 F her også når jeg ikke ammer.. jeg skal også søke om å få dekket reduksjon.. legen mente det var lurt siden jeg har fått store rygg/skulder/nakke problemer av de..

så jeg kommer nok ikke til å vente til jeg er ferdig med barn heller.. er riktignok bare 23 år og har kun en baby nå. så regner med at det er noen år til jeg er ferdig ;)

 

vanligvis kaller folk meg bare Dolly Parton eller Mia Gundersen :P

nå sier de bare Dolly ganger 10. haha

må jo bare le og se det komiske i det.. selv om det er jæææævla plagsomt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10.16:

 

Sorry, jeg misforsto, trodde du ikke hadde peiling NÅ på hva slags cup du skal bruke :P

Lykke til med reduksjon da, ryggproblemer er fryktelig plagsomt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lindex har store størrelser, ellers blir det undertøysbutikker.

Det finnes engelske nettsider som veileder i måling og har billig frakt, men det beste du kan gjøre er å ta en London-tur og virkelig go mad på bh-fronten, for det mye billig og bra der altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var på Change og ble målt i går..

 

80 J.... !!!!! :///////

 

Hurra liksom :)

 

Men håper det hjelper på skuldrene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg må kjøpe BH i spesielle undertøysforetninger.. svindyrt!!!

og her jeg bor har vi bare én sånn butikk!!

kan fint måtte gi alt fra 700 til 1400 kr for en bh.. :( så her vaskes de flittig :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker 75 C - H&M str. Syntes jeg har helt vanlige pupper jeg da...

Mange sier de er store, men så er jeg så vant med de... at jeg syntes vel de er normale..

 

Kommer helt ann på øyet som ser, kroppsfasong, høyde osv.. Og ikke minst (!) - hvordan man kler seg.

 

Man kan kle seg til både store og små pupper.. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte også 80 F for noen år siden. Fikk dekket reduksjon og er superfornøyd! Kan anbefales hvis man har rygg/nakkeproblem, dype søkk i skuldre etter stropper etc. Var veldig upraktisk med store bryst syns jeg...

Ti år siden jeg opererte, til b/c-cup. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker 80 G og syns selv de er for store og av og til vanskelig å ha med å gjøre. Men etter flere års erfaring og gode bher så kan jeg nå si at de ikke er et problem lenger. Kjæresten min syns de er perfekte og syns de passer kroppen min perfekt. Kvinner har sagt de skulle ønske de kunne få mine bryst.

 

Jeg tror jeg kunne fått dem redusert på statens regning hvis jeg hadde klagd nok til legen, men det gidder jeg ikke fordi jeg takler dem ganske bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...